כצפוי: S&P חתכה את הדירוג של איטליה בדרגה אחת

סוכנות S&P הורידה את דירוג האשראי של איטליה מאמה של +A ל-A על רקע הערכות כי כלכלת המדינה תתקשה לצמוח בשנים הקרובות והמבנה השלטוני יקשה על איטליה לצמצם את היקף חובותיה ■ מגמה מעורבת בבורסות אסיה וירידות בחוזים על מדדי ניו-יורק

סוכנות S&P הכריזה היום על הורדת דירוג האשראי של איטליה, מהלך שהיה צפוי למדי על ידי כלכלנים בעולם על רקע מצבה הקשה של כלכלת ארץ המגף. המשקיעים מגיבים במתינות והמסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת והחוזים על מדדי ניו יורק מאותתים על צפי לירידות של כ-0.5% בפתיחת המסחר היום.

סוכנות S&P הורידה את דירוג האשראי של איטליה מ-+A ל-A על רקע הערכות כי כלכלת המדינה תתקשה לצמוח בשנים הקרובות והמבנה השלטוני יקשה על איטליה לצמצם את היקף חובותיה. תחזית הדירוג נותרה שלילית.

"אנו מעריכים שהמבנה הפוליטי השברירי של איטליה יקשה על הממשלה להגיע להחלטות נדרשות שיביאו להפחתת היקף החובות של המדינה בטווח הארוך ולצמיחה בת קיימא, ולהגיב בהחלטיות לאתגרים המאקרו כלכליים", נאמר בהודעת הסוכנות.

כעת ממתינים המשקיעים לגורלה של יוון, שעשויה להכריז על פשיטת רגל כבר בימים הקרובים. בנוסף, ממתינים המשקיעים בעולם להודעת הפדרל ריזרב מחר, עם סיומה של ההתכנסות בת היומיים של הוועדה לענייני השוק הפתוח.

נשיא ארה"ב ברק אובמה הציע אתמול (ב') תוכנית בהיקף של 1.5 טריליון דולר לצמצום הגירעון הממשלתי האמריקני בטווח-הארוך, זאת כחלק מהסכמותיו עם המפלגה הרפובליקנית - הסכמות שהובילו בחודש הקודם להעלאת תקרת החוב של ארה"ב והימנעות שלה מהכרזה טכנית על חדלות פירעון - מה שעשוי היה להוביל לטלטלה עזה בשווקים הגלובליים. "כוונת העל" של נשיא ארה"ב היא להוריד את הגירעון האמריקני ב-3 טריליון דולר תוך 10 שנים.

"אין שום סיבה לקונגרס לעכב את יישום התוכנית - אשר העברתה תסייע להחלת התוכנית שלנו ליצירת מקומות עבודה חדשים, ולהורדת החובות הממשלתיים", פתח אובמה את דבריו. "האיתנות של הכלכלה שלנו תלויה במה שנעשה עכשיו. אם לא נפעל, נטל החובות יינשא על כתפי ילדינו, ויפגע בכל תכניותינו - מחינוך ועד תוכניות הבריאות הלאומיות".