"או"ם שמום"? צפו בווידיאו שמנמיך ציפיות לקראת העצרת

"האו"ם החליט, ואז... כלום" - סרטון שהועלה ליו-טיוב ע"י ארגון "ישראל שלי" מציג פרשנות משלו למשמעות של החלטות האו"ם ■ וגם: תמונה פנורמית שממחישה את הפגיעות של ישראל

הדריכות והמתיחות מגיעה לשיאה לקראת עצרת האו"ם בניו-יורק שתיפתח מחר (ד'), במהלכה מתכנן יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, להציג בקשה רשמית ממועצת הביטחון של האו"ם להכיר ברשות הפלסטינית כמדינה עצמאית ולהתקבל כחברה באו"ם.

בישראל עוקבים בדריכות ונערכים למשמעויות ולהתפתחויות בשטח מחשש להתלקחות ועימותים עם מפגינים פלסטינים, אך יחד עם זאת נראה כי בזירת האינטרנט והרשתות החברתיות יש מי שמציג עמדה אחרת לחלוטין וחושב שלישראל, מאז ומעולם, אין ממה לחשוש כאשר מדובר על החלטות רשמיות שהתקבלו באו"ם.

סרטון יו-טיוב שהועלה לרשת לפני כיומיים ומתחיל לצבור פופולריות רבה, מציג מעין סיכום של מספר החלטות שהתקבלו במהלך עצרות כלליות של האו"ם מאז קום המדינה, שלא היה להן שום משמעות או תוקף ממשי בשטח.

כך, למשל, מציג הסרטון את החלטת העצרת הכללית של האו"ם משנת 1949, שקבעה כי ירושלים צריכה להיות תחת שלטון בינלאומי לאור החשיבות שיש לה ל-3 הדתות, ההחלטה על זכות השיבה של הפלסטינים וכן ההחלטה משנת 1975 שקבעה כי הציונות היא סוג של גזענות ואפליה גזעית, החלטה שבוטלה ב-1991.

או"ם שמום?

לא מדובר בסרטון תמים; מאחוריו עומדת תנועת 'ישראל שלי' מהמחנה הלאומי, אשר פועלת בשיתוף-פעולה עם מועצת יש"ע, ויש לה אג'נדה ברורה למדי. התנועה פעילה מאוד, בעיקר במרחב האינטרנטי עם אתר אינטרנט רשמי, ערוץ יו-טיוב וכן דף פייסבוק המונה למעלה מ-63 אלף חברים.

"יבוא עלינו צונאמי מדיני!", "ישראל תקרוס!", "יבודדו אותנו!" - "הכול חרטא", נכתב באתר האינטרנט שמציג את הסרטון החדש. "חייבים להפסיק להיבהל, כפי שעשתה ישראל לאורך שנים, אל מול עשרות החלטות אנטי-ישראליות שקיבל האו"ם. האו"ם החליט, ואז…כלום".

מאז ההתבטאות המפורסמת של בן-גוריון, בין ישראל והאו"ם תמיד שררו יחסים לא קלים. המקרה המפורסם ביותר שקרה לאחרונה היה כזכור ועדת גולדסטון, בראשות השופט לשעבר ריצ'רד גולדסטון, שמונה על-ידי האו"ם לנהל צוות בדיקה וחקירה של כוחות צה"ל בפעילותם במבצע 'עופרת יצוקה' בסוף 2008.

גולדסטון קבע כי בפעולתה ישראל ביצעה פשעי מלחמה, החלטה שגררה אחריה ביקורת קשה מאוד כלפי ישראל, וכעבור שנתיים פרסם מאמר בוושינגטון פוסט בו הוא שינה את דעתו על הדוח שפרסם.

פרוייקט הפנורמה של ישראל

תנועת 'ישראל שלי' מציגה באתר שלה גם תמונה פנורמית מרהיבה, באיכות מאוד גבוהה, של תצפית מיהודה ושומרון על ערי החוף של מדינת ישראל. לכאורה צילום באמת מעניין, שבאמצעותו ניתן לבצע זום פנימה לתוך הערים ולהבחין כמעט בבירור בפרטים קטנטנים כמו רכבים או שלטים.

יחד עם זאת, התמונה לא צולמה לשם הנאת הגולשים בלבד, אלא למטרות פוליטיות-מדיניות, כאשר הצופים בה מתבקשים ש"לא ללחוץ על הכפתור הירוק" שמופיע מתחת לתמונה.

צילום מסך myisrael.org.il

my_israel
 my_israel

צילום מסך myisrael.org.il

כאשר לוחצים עליו, על גבי התמונה הפנורמית המשקיפה על ערי ישראל מופיעות כוונות של כלי נשק וטילים, ושם התמונה הופך מ"ישראל שלי" ל"פלסטין שלי". זהו מסר ברור, לפחות בעיניהם של חברי הארגון, לאפשרות הפגיעה בערי ישראל, ובעיקר במרכז הארץ, על-ידי ארגוני הטרור, אם יפונו ההתנחלויות ביהודה ושומרון ויעברו לשליטה פלסטינית.

אז מה אתם חושבים? אנחנו צריכים לפחד מהחלטת האו"ם המתקרבת - או שאין סיבה לדאגה?