דיווח: ברזיל מעוניינת לסייע לאירופה באמצעות קרן המטבע

על פי הדיווח: ברזיל תציע למדינות קבוצת ה-BRICS להשקיע מילארדים של דולרים בקרן מיוחדת במסגרת קרן המטבע לחילוץ אירופה מהמשבר

ברזיל יוצאת בהצעה לחילוץ אירופה מהמשבר החוב; המדינה תציע את עזרתה ותקרא למדינות השווקים התעוררים הגדולים להשקיע בקרן חדשה ומיוחדת במסגרת קרן המטבע הבינלאומית. על פי ההצעה, המדינות ישקעו מיליארדים של דולרים בקרן במטרה להרגיע את משבר החוב באירופה, כך על פי דיווח של גורם רשמי בברזיל.

שר הכספים של ברזיל יעלה את ההצעה בפגישת מדינות ה- BRICS (ברזיל, רוסיה, סין,הודו ודרום אפריקה) בהמשך השבוע בוושינגטון, כך על פי הדיווח של אותו הגורם לרשת "רויטרס".

"קרן מיוחדת בסגרת קרן המטבע הבינלאומית נראית כמו אופציה אטרקטיבית מבחינתנו לסיוע לאירופה", אמר אותו גורם הרשמי בברזיל. ברזיל עשויה להשקיע למעלה מ-10 מיליארד אירו לסיוע לאירופה דרך קרן המטבע הבילאומית או באמצעות רכישת אג"ח.

סיוע משולב של מדינות השווקים המתעוררים וביניהן סין ורוסיה יהיה בעל השפעה גדולה בזמן שהמשקיעים ממתינים בדריכות מתוחה מאוד לאיזשהו סיוע מצד מדינות השווקים המתעוררים העתירות רזרבות מט"ח, כמקור לסיוע שעשוי לחלץ את אירופה מהמשבר.

בעבר הועלתה ההצעה כי מדינות ה-BRICS יסייעו לאירופה באמצעות רכישה מאסיבית של אג"ח אך הרעיון נתקל בהתנגדות מצד המדינות בשל החשש מפני ניירות ערך בעלי סיכון גבוה. "קרן המטבע הבינלאומית יכולה לספק כלי בטוח יותר למאמץ סיוע משותף", אמר הגורם הרשמי.

הסיוע האמור עשוי להיות מאוחר מדי לחילוץ יוון מחדלות פירעון אך בהחלט יכול לסייע למדינות אחרות הסובלות מחובות תופחים הנמצאות גם הן בפני סיכון לחדלות פירעון ומאיימות על יציבות הכלכלה הגלובלית ובהן איטליה, פורטוגל וספרד.