צפו בווידיאו: פיצוץ בטורקיה מול לשכת רה"מ ארדואן

(עדכונים שוטפים) - דיווחים מבירת טורקיה מלמדים על פיצוץ עז שגרם מטען שהונח בתוך רכב חונה במרכז בבירה הטורקית ■ תושבי האזור סיפרו על עשן סמיך ושחור שמיתמר מעל הזירה ועל הרס רב שנגרם שם ■ במקום משתוללת שריפה

קולות נפץ עזים החרידו הבוקר את מרכז אנקרה, בירת טורקיה, כשמול לשכתו של ראש הממשלה, רג'פ טאיפ ארדואן, התפוצצה מכונית תופת. כ-15 איש נפצעו, 3 מהם במצב קשה.

ארדואן עצמו יצא הלילה לארצות הברית, לקראת כינוס העצרת הכללית של האו"ם, ולכן לא היה בקרבת מקום. אישה אחת נעצרה בחשד למעורבות בפיגוע. לפי חלק מהדיווחים, אירע הפיצוץ בתוך מיניבוס. השר לביטחון הפנים בטורקיה, בולט ארינק, אמר בצהריים כי ההערכה היא שהרקע לאירוע הוא פלילי.

השר לביטחון הפנים בטורקיה, בולט ארינק, אמר בצהריים כי ההערכה היא שהרקע לאירוע הוא פלילי. עם זאת, אמר בצהריים התובע הכללי בטורקיה כי הפיצוץ הוא פעולת טרור.

לפי כלי התקשורת המקומיים, אירע הפיצוץ בסביבות 11:00 הבוקר. פרט להרוגים ולפצועים, נגרם במקום נזק כבד לרכוש: חמש מכוניות נשרפו כליל וחלונות ראווה של בתי עסק רבים בסביבה התנפצו מעוצמת ההדף.

גם זכוכיות החלונות של בתי מגורים רבים באזור נשברו בשל הפיצוץ, שאחריו פרצה במקום אש. האתר הטורקי "מינט האבר" מדווח כי אמבולנסים של הסהר האדום הגיעו לזירה ופינו את הפצועים לבתי חולים בסביבה, כשלפי שעה - ממשיכה הדליקה במקום להשתולל.

סביב הזירה נפרשו שירותי הביטחון הטורקיים בכוחות מתוגברים, והחלו לחקור את נסיבות הפיצוץ.