ההמלצות החמות: 6 מניות אנרגיה נקייה שהמוסדיים קונים

לא מעט מנהלי השקעות ממליצים על איסוף מניות לטווח ארוך, בעיקר בשל היעדר אלטרנטיבות בשעה שהתשואה על אג"ח ל-10 שנים עומדת על כ-2% בלבד

המשקיעים בארה"ב ובכל העולם ממתינים היום לתוצאות כינוס "ועדת השוק הפתוח" של הפדרל ריזרב, שהתכנסה אתמול למשך יומיים - התכנסות אחריה תכריז על החלטת הריבית וייתכן אף על צעדים נוספים לתמרוץ הכלכלה. בוול סטריט הסתיים אתמול המסחר במגמה מעורבת.

בינתיים, לא מעט מנהלי השקעות ממליצים על איסוף מניות לטווח ארוך, בעיקר בשל היעדר אלטרנטיבות בשעה שהתשואה על אג"ח ל-10 שנים עומדת על כ-2% בלבד ויש בשוק לא מעט מניות שתשואת הדיבידנד שלהן גבוהה בהרבה מכך.

באתר Kapitall התפרסמה כתבה על 6 מניות השייכות לתחום האנרגיה הנקייה, שנהנות ממגמת איסוף על ידי משקיעים מוסדיים, אולי מכיוון שחלק גדול ממניות הסקטור רשמו ירידות חדות בשנה האחרונה וגם בשבועות האחרונים.

1. טסלה מוטורס (סימול: TSLA). עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מכוניות חשמליות ורכיבים למכוניות חשמליות. שווי שוק של כ-2.7 מיליארד דולר. משקיעים מוסדיים רכשו במהלך הרבעון הנוכחי כ-11 מיליון מניות, 23.08% מההון הצף של החברה. רשמה עלייה של 16.6% בחודש האחרון.

2. Innospec (סימול: IOSP). עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תוספים שונים לדלקים וחומרים כימיקלים אחרים. שווי שוק של כ-653 מיליון דולר. משקיעים מוסדיים רכשו במהלך הרבעון הנוכחי כ-2.1 מיליון מניות, 10.10% מההון הצף של החברה. רשמה עלייה של 26.6% בחודש האחרון.

3. General Cable Corp (סימול: BGC). מספקת כבלי נחושת וכבלי סיבים אופטיים ברחבי העולם. שווי שוק של כ-1.35 מיליארד דולר. משקיעים מוסדיים רכשו במהלך הרבעון הנוכחי כ-4.7 מיליון מניות, 9.13% מההון הצף של החברה. רשמה עלייה של 1% בחודש האחרון.

4. Canadian Solar (סימול: CSIQ). עוסקת בפיתוח וייצור של רכיבים סולאריים בקנדה ובעולם. שווי שוק של כ-187 מיליון דולר. משקיעים מוסדיים רכשו במהלך הרבעון הנוכחי כ-2.7 מיליון מניות, 9.06% מההון הצף של החברה. רשמה ירידה של כ-31% בחודש האחרון.

5. Green Plains Renewable Energy (סימול: GPRE). עוסקת בייצור, שיווק והפצה של אתנול ועוד מוצרי זיקוק מהצומח בארה"ב. שווי שוק של כ-360 מיליון דולר. משקיעים מוסדיים רכשו במהלך הרבעון הנוכחי כ-1.4 מיליון מניות, 6.78% מההון הצף של החברה. רשמה עלייה של כ-4.5% בחודש האחרון.

6. Heritage-Crystal Clean (סימול: HCCI). מספקת שירותי פינוי לאשפה מסוכנת ורעלים לתאגידים קטנים ובינוניים ברחבי ארה"ב. שווי שוק של כ-256 מיליון דולר. משקיעים מוסדיים רכשו במהלך הרבעון הנוכחי כ-364 אלף מניות, 3.93% מההון הצף של החברה. מחזורי מסחר נמוכים במניה, שרשמה עלייה של כ-7.8% בחודש האחרון.