איך ציוץ על סלולרי חדש של נוקיה יכול לגרום לפיטורים?

תשאלו את ג'ו מריני, מנהל פלטפורמת הרשת של ווינדוס-פון 7 ■ מסתבר שקצת יותר מדי התרגשות ממכשיר חדש בטוויטר עלתה לו ממש ביוקר

הרשתות החברתיות משחקות תפקיד מאוד מרכזי ומשמעותי בחיינו, ומדי פעם זה פועל לרעתנו. כך לפחות אם שופטים את הסיפור של עובד (לשעבר, יש לציין) במיקרוסופט שהחליט לשתף את העוקבים שלו בטוויטר את התרשמותו מאחד המכשירים הסלולריים המסקרנים ביותר שצפוי להיחשף לראשונה רק לקראת סוף השנה.

המנהל הראשי של צוות פיתוח התוכנה לפלטפורמת הרשת של Windows Phone 7, מערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט, קיבל לידיו את אחד ממכשירי נוקיה החדשים המבוססים על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, ומרוב התלהבות שכח את קוד ההתנהגות של עובדי מיקרוסופט ברשתות החברתיות.

הציוץ הראשון של מריני,@joemarini, פורסם ב-8 בספטמבר ובו הוא מתאר את ההתרגשות שלו מהמכשיר החדש: "עכשיו הייתה לי ההזדמנות לנסות את אחד ממכשירי הנוקיה המבריקים שראיתי מעולם. בקרוב, גם אתם תוכלו #wp7".

marini_tweet1
 marini_tweet1

הציוץ הראשון עוד איכשהו היה עובר, או מסתיים באיזושהי הערה או אזהרה - אך ככל הנראה מה שהרתיח את מנהליו של מריני היו 2 הציוצים שבאו אחריו כשענה לשאלות של העוקבים אחריו:

"בסה"כ הייתי נותן לו ציון 8. הרגשה טובה, מצלמה טובה, ממשק שמגיב ונגיעות קטנות ונחמדות במבנה שלו".

marini_tweet2
 marini_tweet2

פחות משעה אח"כ הגיע גם הציוץ השלישי: "כן, המצלמה הייתה טובה אבל לא הייתה לי תאורה אופטימלית. הייתי רוצה שיהיה לו גם מסך גדול יותר".

marini_tweet3
 marini_tweet3

כאמור, מעשיו של מריני לא תואמים את קוד ההתנהגות של עובדי מיקרוסופט שמציינים באופן מפורש כי העובדים צריכים להימנע מלדבר על פיצ'רים חדשים או המצאות שטרם נחשפו לציבור, ולכן מריני אולץ לעזוב את מיקרוסופט לאחר כ-9 שנים בחברה.

בנוסף, ישנה סקרנות וציפיה מיוחדת למכשירים החדשים של נוקיה, שיהיו הראשונים של החברה שיגיעו עם מערכת הפעלה שלא מתוצרתה, זאת לאור שיתוף הפעולה שנרקם בין נוקיה ומיקרוסופט בתחילת השנה. אנחנו רק תוהים מה היה קורה לעובד של חברת אפל במקרה והיה מצייץ משהו על האייפון החדש... במחשבה שנייה, אנחנו לא ממש מאחלים למישהו שם שיעשה טעות כזו.