מדרג עשירי ארה"ב: גייטס העשיר ביותר; צוקרברג במקום ה-14

רשימת 400 עשירי ארה"ב נחשפת במגזין פורבס: שלדון אדלסון, בעל השליטה ב"ישראל היום", בעשירייה הפותחת ■ בפעם הראשונה המשקיע הנודע ג'ורג' סורוס נכנס לעשירייה

רשימת עשירי ארה"ב:פורבס מפרסם את דירוג 400 האנשים העשירים ביותר בארה"ב, הכלכלה המקרטעת של ארה"ב לא הפריעה לביל גייטס לתפוס את המקום הראשון ברשימה בפעם ה-18, השנה. מייסד מיקרוסופט בעל הון המוערך ב-59 מיליארד דולר, מה שמציב אותו בפסגה הרבה מעל העשירים האחרים שהצליחו לחדור למדרג.

את המקום השני המכובד תופס המיליארדר וורן באפט בעל השליטה ב-Berkshire Hathaway, שעושרו מוערך ב-39 מיליארד דולר, כך על פי דירוג פורבס. עושרו של באפט התכווץ ב-6 מיליארד דולר, באפט רשם את הירידה החדה ביותר בהון מבין כל 400 עשירי פורבס.

לארי אליסון, מנכ"ל אורקל, סוגר את רשימת שלושת העשירים של ארה"ב, עושרו מוערך ב-33 מיליארד דולר, עלייה של 6 מיליארד דולר בהשוואה לשנה שעברה.

שלדון אדלסון, בעל השליטה בעיתון "ישראל היום" נמצא ברשימת עשרת העשירים של ארה"ב והונו נוערך ב-21.5 מיליארד דולר.

בפעם הראשונה המשקיע הנודע ג'ורג' סורוס נכנס לעשירייה הפותחת של הרשימה וממקם במקום ה-7 עם עושר של 22 מיליארד דולר.

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג הוא המרוויח הגדול של השנה, רשם את העלייה החדה ביותר בהון ועושרו מוערך ב-17.5 מיליארד דולר, מה שממקם אותו במקום ה-14 ברשימה.

בסך הכל מחזיקים 400 עשירי אמריקה ב-1.5 טריליון דולר, מדובר בעלייה של 12% בהשוואה לשנה שעברה. 72 עשירים בלבד ברשימה רשמו ירידה בעושרם השנה בהשוואה לשנה שעברה ואילו 262 רשמו דווקא עלייה בעושרם למרות מצב הכלכלה האמריקנית. 18 עשירים חדשים צלחו ונכנסו לרשימה הממובחרת השנה זו הפעם הראשונה. למדרג נכנסו בסך הכל 42 נשים ומגישת הטלוויזיה הנודעת אופרה ווינפרי תפסה את המקום ה-139 עם הון המוערך ב-2.7 מיליארד דולר