רשות השידור סירבה לקיים מכרז חוזר למנהל קול ישראל

כך עולה מדיון בבית הדין לעבודה בעתירתן של אגודות העיתונאים נגד מינויו של מיקי מירו ■ הרשות דחתה את ההצעה לערוך מכרז חוזר למרות שההערכות הן כי מירו היה זוכה בו מחדש

רשות השידור דחתה הצעת פשרה של בית הדין לקיים מכרז חוזר תוך 72 שעות למינויו של מיקי מירו למנהל קול ישראל - כך עולה מדיון בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, שדן בעתירתן של אגודות העיתונאים בירושלים ובתל-אביב נגד הליך המינוי של מיקי מירו למנהל קול ישראל. יצוין כי הרשות דחתה את ההצעה לערוך מכרז חוזר, למרות שההערכות הן כי מירו היה זוכה בו מחדש.

במהלך הדיון הסוער בבית הדין נקראו להעיד יו"ר הוועד המנהל של רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, וחבר הוועד המנהל, יעקב בורובסקי. כמו כן זומנו להעיד העותרים, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, ומנכ"ל אגודת העיתונאים בתל-אביב, יוסי בר-מוחא.

בתשובה לשאלת עורך הדין של הרשות "מי הופיע בכיסוי פנים" בכתבה ששודרה על רשות השידור ב"אולפן שישי" לפני מספר חודשים, טען בר-מוחא כי עובדי רשות השידור חשפו מקור עיתונאי שהצטלם עם פאה על הראש ושקולו עוות.

"עובדי רשות השידור שעשו את זה הם חצופים - גם חשפו מקור בצורה מזוויעה וגם דאגו לפרסם". עוד המשיך בר-מוחא וטען בעדותו כי "מדובר באריה שקד, שהיה אחד המועמדים למכרז".

עוד נחשף במהלך החקירה של אמיר גילת, כי בניגוד לטענת רשות השידור - לפיה חברי הוועד המנהל לא ידעו כי חבר הוועד יואב הורביץ, ששימש גם חבר ועדת המכרזים, נמצא בניגוד אינטרסים שאינו מאפשר לו לדון בנושאים הקשורים ברדיו ובכללם מינוי מנהל קול ישראל - הוועד היה מיודע בעניין שבועות ספורים לפני כן.

בא-כוחם של אגודות העיתונאים, עו"ד אופיר טל, הגיש לבית הדין פרוטוקול של ישיבת הוועד המנהל שהתקיימה כשבועיים לפני המכרז, ובו ציטוט מפורש של היועצת המשפטית של רשות השידור, חנה מיצקביץ', שקובעת מפורשות כי הורביץ נמצא בניגוד עניינים שאינו מאפשר לו לקחת חלק בוועדת המכרזים למנהל קול ישראל.

כמו כן התגלה בבית הדין כי למרות טיעוניו של חבר הוועד המנהל, יעקב בורובסקי - לפיהם צבי צימרמן, סמנכל כוח-אדם ומינהל של רשות השידור, מונה למחליפו בוועדת המכרזים של מנכ"ל רשות השידור היוצא מוטי שקלאר כשבועיים לפני המכרז - התברר כי לפי תצהירו של גילת, הוא מונה לתפקיד רק בבוקר יום המכרז ב-10 ליולי.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "'גלובס' ודאי אינו מתכוון שהדיונים המשפטיים יתנהלו באמצעות העיתון".