קפריסין חוששת? מוכנה לחלוק את תגליות הגז עם טורקיה

ראש ממשלת קפריסין מנסה לצנן את המתיחות עם טורקיה ■ "אם יתגלה גז, נמצא דרך ששתי הקהילות ייהנו ממנו" ■ אתמול, איים ארדואן בשליחת מטוסי קרב אם קפריסין תתחיל בקידוח

קפריסין מנסה להרגיע את הרוחות בנושא קידוחי הגז בשטח שלה. ראש ממשלת קפריסין, דימיטריס כריסטופיס, הודיע היום שהוא רוצה ששני צדי האי, היווני והטורקי, ייהנו מההכנסות על הגז שיימצא באתר הקידוח שנמצא בדרום האי.

"המסר שלי לעם הטורקי ולתושבים של הצד הטורקי של האי, היא שאנחנו פועלים בכל המרץ לפתור את המשבר שפרץ עם תורכיה", אמר ראש הממשל הקפריסאי. "אם ייתגלה גז או נפט, אז נמצא דרך ששתי הקהילות ייהנו מהממצאים. זה חייב להיות ברור!", נאמר בהודעה שפורסמה מטעמו.

כזכור אתמול איים ראש הממשלה הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן על ממשלת קפריסין וחברת הקידוחים נובל אנרג'י לבל יתחילו לבצע קידוחים במקום. הוא כינה את המהלך כ-"טירוף", והוא הודיע שהוא כבר שלח ספינה נורוויגית על מנת לבצע סקר סיסמי באזור, ושלח איום שאם תהיה כל הפרעה לפעילותה של הספינה הוא לא יהסס מלשלוח ספינות ומטוסי קרב לאזור הקידוח.

למרות המתיחות בין קפריסין וטורקיה, נסיונות הפיוס נמשכים היום בניו-יורק, בחסות האו"ם. במהלך השיחות הסכימו הצדדים שניהול המשאבים הטבעיים יהיה בידי הממשלה הקפריסאית. מה שעדיין נותר במחלוקת הוא נושא חלוקת התמלוגים בין שני חצאי האי.