אלמוני תקף את ארדואן באו"ם; מזכ"ל האו"ם התנצל בפניו

(עדכון) - בפמליה הטורקית באו"ם התקשו להתאושש מניסיון התקיפה של ארדואן במסדרונות האו"ם, כשזה ניסה להיכנס לאולם הנאומים ולהאזין לנאומו של אבו מאזן ■ איש צוות האבטחה של האו"ם הוא החשוד בתקיפה

מזכ"ל האו"ם באן קי מון התנצל באופן אישי בפני ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על התקרית אמש (ו'), בה הותקף על ידי אלמוני כשניסה להיכנס ולהיות נוכח בנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת הערביים, החשוד בניסיון התקיפה הוא איש צוות האבטחה של האו"ם במתחם העצרת הכללית, ועל כן החליט מזכ"ל האו"ם להתנצל באופן אישי על התקרית.

בכלי התקשורת הערביים דווח כי באן קי מון הגיע אישית למתחם בו שוהה הפמליה הטורקית באו"ם והתנצל בפני ארדואן. לדבריו, נפלה טעות כלשהי שנסיבותיה עדיין אינן ברורות בתיאום בין צוותי האבטחה של האו"ם ושל פמליית ארדואן.

ארדואן עצמו שיחזר אמש את רגעי התקיפה. "לאחר תחילת נאומו של אבו מאזן בעצרת הכללית, רצינו להיכנס לאולם מהאזור שהוקדש לנו", אמר ראש ממשלת טורקיה לעיתונאים שדרשו בשלומו. "ואולם, לצערי, התעוררה שם בעיה והמאבטחים שלנו התעמתו עם אנשי הביטחון של האו"ם".