מכה לגרופון: ההכנסות נחתכו בחצי עקב טעות חשבונאית

במקביל הודיעה סמנכ"לית הכספים של החברה על עזיבתה לאחר 5 חודשים בלבד בתפקיד

מהלומה קשה לגרופון לקראת ההנפקה שלה, שאותה היא כבר דחתה לאחרונה בשל הטלטלה בשווקים. החברה, העוסקת בהפעלת אתרי קופונים באינטרנט בארה"ב וברחבי העולם, הודיעה כי בשל טעות חשבונאית היא תיאלץ לתקן את הכנסותיה ולמעשה "לגלח" אותן ביותר מחצי. במקביל הודיעה סמנכ"לית התפעול, מרגו ג'ורגיאדיס, על עזיבתה וחזרתה לגוגל.

בתיקון מחדש של ההכנסות מסרה גרופון כי הכנסותיה הן 312.9 מיליון דולר לשנת 2010, ולא 713.4 מיליון דולר כפי שדיווחה בעבר. החברה מסרה עם זאת כי ההכנסות ממשיכות לגדול השנה והסתכמו ב-392 מיליון דולר ברבעון השני של 2011, עלייה חדה לעומת 38.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2010.

בשוק עדיין צופים צמיחה מהירה לגרופון ולאתרי קופונים אחרים בארה"ב בשנים הבאות. כך, למשל, חברת המחקר BIA/Kelsey מעריכה כי השוק יגלגל 4.2 מיליארד דולר עד שנת 2015 - מעל להערכה הקודמת שעמדה על 3.9 מיליארד דולר.

במקביל להודעה על הטעות החשבונאית, כאמור, הודיעה ג'ורגיאדיס על עזיבתה לאחר 5 חודשים בלבד בתפקיד. היא תחזור לגוגל, משם הגיעה לגרופון. היא סייעה לגרופון לנהל את ההנפקה שהייתה אמורה כבר להתרחש, אך הטלטלה בשווקים סיכלה את התוכניות. מנכ"ל גרופון אנדרו מייסון אמר אמש (ו') כי עזיבתה של ג'ורגיאדיס "לא תשפיע על פעילות החברה" ואותת כי ההכנות להנפקה יימשכו כרגיל.

גרופון הודיעה בתחילת החודש כי היא דוחה את ההנפקה הציבורית שלה במספר שבועות, בציפיה לשיפור בתנאי השוק הסוערים בשבועות האחרונים. בגרופון התמודדו מזה מספר שבועות גם עם שאלות שהופנו אליה מצד רשות ניירות הערך האמריקנית (SEC), הנוגעות לאופי התצהירים שמסרה לקראת ההנפקה.

מאז שהחלה גרופון בהליכים לקראת הנפקה בסך 750 מיליון דולר בחודש יוני, גורמים רבים בוול סטריט פיקפקו במהימנות הדיווחים הכספיים שלה. חשש נוסף שהועלה הוא שהחברה סובלת מההאטה של שיעור הצמיחה שלה בצפון אמריקה.