הלמן-אלדובי: "המצב טוב יותר מב-2008; שווי השוק גבוה"

דן הלמן, מנכ"ל הלמן-אלדובי: "לא מעט נכסים פיננסים נסחרים בבורסה מתחת לשוויים הכלכלי גם בתרחישי האטה או מיתון" ■ ומסתייגים: "כמובן שבשוק ההון יש לפסיכולוגיה תפקיד מרכזי"

"קיימים לא מעט נכסים פיננסים אשר נסחרים בבורסה מתחת לשוויים הכלכלי גם בתרחישים של האטה או מיתון", כותבים היום (א') כלכלני הלמן-אלדובי בסקירה השבועית. בהלמן-אלדובי מציינים כי תשואות הדיבידנד של מדד ה-S&P500 גבוהה משל אג"ח ארה"ב ל-10 שנים, "תופעה שקרתה 20 פעמים מאז 1953 - וב-16 פעמים זה הוביל לעליות שלהם", מסבירים.

"כמובן שבשווקי ההון יש לפסיכולוגיה תפקיד מרכזי בטווח הקצר, ולכן שווי כלכלי גבוה משווי שוק לא מבטיח עליות שערים", מסביר מנכ"ל הלמן-אלדובי קרנות נאמנות, דן הלמן. להערכתו של הלמן, "אי הבהירות בקשר לעתידה הכלכלי של אירופה, עתיד גוש האירו ומערכת הבנקאית האירופאית והעולמית - יקשו על עליות שערים בטווח הקצר".

בהלמן-אלדובי מתייחסים גם למשבר ביוון, ומציינים כי "כך או אחרת, יימצא פיתרון לחוב היווני". לדידם, פיתרון קצר טווח דוגמת הזמת הון נוספת ליוון "יביא לעליות בטווח הקצר ופוטנציאל לאסון בטווח הרחוק", אולם פיתרון יצירתי ארוך טווח "מצריך חשיבה מחוץ לקופסה, אשר איננה שכיחה אצל פוליטיקאים".

בבית ההשקעות ממליצים להיצמד לאג"ח חברות איכותי עם בטחונות ולהתאים את מח"מ התיק לפי רמת הסיכון. "ניתן למצוא הזדמנויות באג"ח של חלק מחברות האחזקה הגדולות במשק, אשר ספגו ירידות חדות בשבועות האחרונות", מסבירים בסקירה.