מונה מנהל לטלוויזיה הערבית עליו מתח המבקר ביקורת

ועדת המכרזים בראשות יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת בחרה פה אחד בשלמה גנור לתפקיד מנהל הטלוויזיה בערבית

ועדת המכרזים בחרה פה אחד בשלמה גנור לתפקיד מנהל הטלוויזיה בערבית וביאסר עטילה לתפקיד מנהל קול ישראל בערבית. גנור עליו נמתחה בעבר ביקורת בדו"ח מבקר המדינה, הודח לפני 4 שנים מתפקיד מנהל הטלוויזיה בערבית.

ועדת המכרזים בראשות יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת בחרה פה אחד בשלמה גנור לתפקיד מנהל הטלוויזיה בערבית. גנור הוא אחד מוותיקי רשות השידור. הוא החל את דרכו ברדיו ושימש במהלך שנות עבודתו בשורה של תפקידים עיתונאיים וניהוליים ביניהם כתב מדיני, כתב לענייני ערבים, מנהל חטיבת החדשות, מנהל הטלוויזיה בערבית ומנהל הערוץ הלוויני. גנור, יליד שנת 1946, אמור לצאת לפנסיה בתוך כשנה וחצי כאשר יגיע לגיל 67 כמתחייב ברשות השידור. בהנחה שברשות השידור ירצו כי גנור ימשיך בתפקיד, הם יעבירו אותו לחוזה אישי.

כאמור, בעבר מבקר המדינה מתח ביקורת על התנהלותו של גנור בין היתר על כך שבניגוד לנהלים גנור כמנהל לא חתם בגיליון הנוכחות בין החודשים ינואר ליולי 2006 כפי שנדרש אלא דיווח "למחלקת כוח אדם בסוף כל חודש רק על השעות הנוספות שעבדו במהלך החודש ועל ימי היעדרות עקב חופשה או מכל סיבה אחרת".

המבקר הדגיש כי "יש לראות בחומרה" שמנהלי הטלוויזיה בעברית ובערבית, "האמורים לשמש דוגמה לכל שאר העובדים, אינם מקיימים את הוראות הרשות בנוגע לחתימה בגיליון הנוכחות".

בנוסף הוועדה בחרה פה אחד גם ביאסר עטילה לתפקיד מנהל קול ישראל בערבית. עטילה, בן 48, החל את דרכו ברשות השידור בשנת 1994 ומילא שורת תפקידים עיתונאיים וניהוליים, בהם כתב שטחים, ראש מערכת חיפה והצפון, כתב לענייני ערביי ישראל, מנהל חטיבת הביצוע ומנהל התכניות בקול ישראל בערבית.

ד"ר אמיר גילת, יו"ר הועד המנהל: " הועד המנהל ממשיך במאמץ לייצב במהירות את השדרה הניהולית, שלושה מתוך ארבעה מנהלי מדיה כבר נבחרו יחד עם בעלי תפקידים נוספים. בשבועות הקרובים יערכו מכרזים נוספים, אשר ישלימו את תהליך המינויים בהליך מכרזי וביטול המינויים בפועל. המנכ"ל הנכנס והמנהלים החדשים, יחד עם המוסדות יוכלו להתחיל במלאכתם להצעדת רשות השידור קדימה".

בתגובה לפניית גלובס לגבי מינויו של שלמה גנור, חרף דו"ח מבקר המדינה והדחתו בספטמבר 2007 נמסר מרשות השידור כי "ועדת המכרזים בחנה את כל החומר שעמד בפניה ובחרה פה אחד בשלמה גנור למנהל הטלוויזיה בערבית".