טבע משתלטת על המיזם עם KOWA ביפן בכ-150 מ' ד'

חברת התרופות רכשה את חלקה של Kowa במיזם המשותף של שתי החברות ביפן, אשר מכירותיו הסתכמו ב-200 מ' ד' ב-2010 ■ יחד עם רכישת Taiyo, צפוייה טבע ליהנות ממכירות של 800 מ' ד' בשנה

ענקית התרופות טבע , הודיעה הבוקר (ב') כי רכשה את חלקה של חברת Kowa (כ-50%) ב-Teva-Kowa Pharma, המיזם המשותף של שתי החברות בשוק היפני, תמורת כ-150 מיליון דולר. עם השלמת הרכישה הופכת טבע להיות הבעלים היחידים של המיזם.

טבע ו-Kowa הודיעו על הקמת המיזם בספטמבר 2008 ומאז הפך המיזם המשותף לאחת מ-5 החברות הגנריות המובילות ביפן. מכירות המיזם הסתכמו ב-200 מיליון דולר בשנת 2010.

"אנו מרוצים מההסכם שמביא אותנו לבעלות ושליטה מלאה על כל הפעילות שלנו ביפן", אמר היום שלמה ינאי, מנכ"ל ונשיא טבע. "הבעלות על פעילות המיזם המשותף, נוסף על פעילות Taiyo - תאפשר לנו להגיע לצמיחה רחבה ומהירה יותר ביפן". במקביל, יש לטבע פעילות עצמאית שלה ביפן, בתחומי המוצרים הממותגים וחומרי הגלם.

נזכיר כי Taiyo, חברת התרופות הגרניות השלישית בגודלה ביפן, נרכשה על ידי טבע ביולי 2011 תמורת 934 מיליון דולר. החברה מציעה מעל 550 תרופות גנריות ופועלת משני אתרים ביפן, שניהם מרוחקים מהאזור שנפגע מרעידת האדמה והצונאמי במארס השנה. (לסיפור המלא)

Taiyo מחזיקה בהיקף מכירות של 530 מיליון דולר בשנת 2010, ופעילותה יחד עם השלמת השליטה על המיזם המשותף אמורות לייצר לטבע מכירות של יותר מ-800 מיליון דולר בשנה.