"התקפה על נובל בקפריסין - כמוה כהתקפה על ארה"ב"

כך טוען נשיא הארגונים היהודיים בארה"ב, שמוסיף כי "קשה לחזות את המהלכים של ארדואן ■ העיתון הטורקי "סבאח": טורקיה הכינה רשימה של 174 ישראלים שהשתתפו בהשתלטות על ה"מרמרה"

ריצ'רד סטון, נשיא הארגונים היהודיים בארה"ב, מזהיר כי התקפה של טורקיה על אסדת הקידוח של נובל אנרג'י בקפריסין תהיה כמו התקפה על ארה"ב עצמה. דבריו נאמרים על רקע האיומים של טורקיה לתבוע את "זכויותיה" במי קפריסין, שם מקווים לגלות מרבצי גז.

סטון תקף גם את ר"מ טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ואמר כי הוא מוביל את טורקיה להתנתקות מהמערב והתקרבות למזרח, וכמו כן אמר שארדואן ניצל את אירוע ההשתלטות על ה"מרמרה" כדי "להתגרש" מישראל.

העיתון הטורקי "סבאח" מפרסם היום כי טורקיה הכינה רשימה של 174 ישראלים שהיו מעורבים בהשתלטות על ה"מרמרה", כולל אלוף פיקוד הדרום לשעבר יואב גלנט. לפי הדיווח, טורקיה השתמשה בפייסבוק כדי לדלות מידע על החיילים לשעבר (ובהווה).

כאשר נשאל על האיומים שמשגרת טורקיה לעבר ישראל וקפריסין, אמר סטון שהאיומים של ארדואן הם מקור לדאגה. עם זאת, הוא העריך כי טורקיה לא תתקוף את מתקני נובל אנרג'י בקפריסין, כיוון שמדובר בחברה אמריקנית: "יהיה קשה לארדואן לתקוף את האסדה של נובל, אך מצד שני קשה לחזות את המהלכים שלו".

טורקיה, כזכור, שיגרה אסדת קידוח משלה לקפריסין, המלווה בהגנת ספינות קרב, לפי דיווחים בתקשורת הטורקית. העיתון הטורקי "הורייט" מדווח כי טורקיה פנתה לאו"ם בהצעת פשרה זמנית לפי כל הצדדים יעצרו את הקידוחים בקפריסין עד לליבון המחלוקת.

בתוך כך, ארדואן ממשיך להתבלט בזירה הבינלאומית והתברג היום במקום ה-11 ברשימת "50 האנשים המשפיעים ביותר בעולם" של השבועון הבריטי "ניו סטייטסמנט". בנימוק לבחירה כתבו עורכי המגזין כי ארדואן, שנכנס לרשימה בפעם הראשונה, הוא האדם היחיד בהיסטוריה של טורקיה שזכה בבחירות 3 פעמים ברציפות. במגזין מציינים גם שארדואן נחשב חזק לפחות כמו אתא-תורכ, מייסד הרפובליקה החילונית המודרנית של טורקיה.