מידרוג לא נרתעת מהטלטלות: מאשררת דירוג כלל ביטוח

למרות התוצאות החלשות שהציגו חברות הביטוח במחצית הראשונה של 2011, מידרוג מותירה על כנו את דירוג האיתנות הפיננסית של כלל ביטוח - בדירוג Aa1

למרות התוצאות החלשות שהציגו חברות הביטוח במחצית הראשונה של השנה, ולקראת תוצאות חלשות בהרבה שצפויות להתגלות בפנינו בדוחות הרבעון השלישי, חברת מידרוג, בניהול גיל גזית, פרסמה כי היא מותירה על כנו את דירוג האיתנות הפיננסית של כלל חברה לביטוח בדירוג Aa1 ואת דירוג Aa2 לכתבי התחייבות נדחים, תחת אופק דירוג יציב. המהלך של מידרוג ממחיש את יציבות כלל, וחברות ביטוח גדולות נוספות, על אף ההרעה במצבק שוקי ההון בחודשיים האחרונים.

בחברת הדירוג מציינים סך כתבי ההתחייבות הנדחים של חברת הביטוח המנוהלת על ידי שי טלמון עמד בסוף הרבעון השני על כ-2.3 מיליארד שקל, מתוכם כ-2 מיליארד שקל מוכרים לצורך ההון העצמי המחושב על פי תקנות הפיקוח, ומהווים כ-66% מההון הראשוני המחושב. בחברת הדירוג הוסיפו בין היתר כי בעלי מניות כלל מושכים מעת לעת דיבידנדים בהיקפים משמעותיים, "עם זאת, בעלי המניות הפגינו בעבר (משבר שנת 2008) את יכולתם ונכונותם להזרים כספים לחברה, בעת הצורך".

נציין כי חברות ביטוח המדורגות בדירוג Aa של מידרוג הן אלה המעניקות לדעתה ביטחון פיננסי גבוה והן ידועות בדרך כלל כמעניקות ביטחון פיננסי מצוין (high investment grade). דירוגן של חברות אלו נמוך מ-Aaa מכיוון שסיכוני הטווח הארוך שלהן נראים במידה מסוימת גדולים יותר. את הדירוג כתבו שי מרום ואיל גירון-גילאון ממידרוג.