קבוצת הכדורסל של ברצלונה הפסידה 27.93 מיליון אירו ב-2010/11

בנוסף לכישלון להעפיל לפיינל-פור של היורוליג שנערך אצלה בבית, רשמה קבוצת הכדורסל הקטאלונית את העונה הפיננסית הגרועה אי פעם ■ ומי כיסה את הבור? כרגיל: מסי והחברים

לפני כחודשיים הודיע מועדון הכדורגל של ברצלונה כי החליט להקטין את הסיוע למחלקות הנתמכות של המועדון שכולן מפסידות כסף, ובכלל זה גם במחלקת הכדורסל היקרה. עכשיו מתברר עד כמה גדול הבור שמייצרות המחלקות הנתמכות: מחלקת הכדורסל של ברצלונה סיימה את עונת 2010/11 בהפסד כספי של 27.93 מיליון אירו - ההפסד הגדול ביותר מבין כל המחלקות שמפעיל המועדון הקטאלוני.

ביחד עם העונה שלפני כן (2009/10) הפסידה מחלקת הכדורסל של ברצלונה בשנתיים האחרונות 52.3 מיליון אירו.

לפי הדוחות הכספיים שהוציא המועדון, ההוצאות הכוללות של מחלקת הכדורסל הסתכמו בעונה החולפת בשיא כל הזמנים - 34.6 מיליון אירו. הוצאות השכר של השחקנים והצוות המקצועי בעונה שעברה, שכזכור הסתיימה עם כישלון להעפיל לפיינל-פור שנערך בברצלונה, הסתכמו ב-21.39 מיליון אירו.

קבוצת הכדורגל של ברצלונה המשיכה גם בעונה שעברה לסבסד את ההפסדים של המחלקות הנתמכות. מלבד מחלקת הכדורסל, אקדמיית הנוער של ברצלונה (כדורגל) סיימה בהפסד של 23.94 מיליון אירו; מחלקת הכדוריד הפסידה 8.73 מיליון אירו; מחלקת ההוקי הפסידה 2.39 מיליון אירו. ההפסדים של המחלקות הנתמכות הסתכמו ב-71 מיליון אירו.

גם בעונה הקרובה צפויה מחלקת הכדורסל להפסיד סכומי עתק - הצפי הוא שהעונה תסתיים במינוס של 23.5 מיליון אירו, כאשר התקציב יעמוד על 29 מיליון אירו.