אשטרום נכסים והראל רוכשות נכס בגרמניה ב-220 מ' ש'

היקף ההון העצמי של השותפות עומד על כ-66.5 מיליון שקל במסגרתו הראל מימנה 49% ואשטרום 51%, יתרת הסכום תעשה במימון בנקאי בריבית קבועה של כ-3.9% לתקופה של 5 שנים

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים ואשטרום נכסים מבצעות עסקת נדל"ן משותפת נוספת בגרמניה. היום, מדווחות שתי החברות, כי השותפות שבבעלותן חתמה על הסכם לרכישת בניין משרדים המצוי ב-Kennedydamm שבעיר דיסלדורף שבגרמניה, תמורת כ-220 מיליון שקל (כ-44 מיליון אירו הכוללים הוצאות עסקה).

היקף ההון העצמי של השותפות עומד על כ-66.5 מיליון שקל (כ-13.3 מיליון אירו), במסגרתו הראל מימנה 49% ואשטרום 51%, יתרת הסכום תעשה במימון בנקאי בריבית קבועה של כ-3.9% לתקופה של 5 שנים. הנכס מושכר במלואו למשרד לאיכות הסביבה של מדינת נורדריין - וסטפאליה עד סוף שנת 2021 בדמי שכירות של כ- 16.5 מיליון שקל לשנה (3.3 מיליון אירו), ללא נקודות יציאה ועם הצמדה מלאה למדד המחירים לצרכן הגרמני. דמי השכירות משקפים תשואה של כ- 8.2% על ההשקעה.

בניין המשרדים כולל שלושה מבנים, כאשר השטח המיועד להשכרה עומד על 19,194 מ"ר, מתוכם 18,569 מ"ר למשרדים ו- 629 מ"ר לאחסנה. כן כולל הנכס 289 מקומות חנייה. אזור ה- Kennedydamm, בו ממוקם הבניין, הינו אזור יוקרתי הממוקם אסטרטגית - בין מרכז העיר לשדה התעופה. האזור מאופיין בחברות מובילות מתחום האופנה, הייעוץ, משרדי עו"ד, משרדי ממשלה וכד'.

גדי בן חיים, ראש תחום השקעות בנדל"ן בקבוצת הראל, מסר כי "רכישה זו הינה תוצר נוסף של מדיניות ההשקעה של הראל בנכסים מניבים איכותיים בחו"ל ומשקפת מרווח אטרקטיבי מעל אג"ח ממשלת גרמניה. כלכלת גרמניה הינה מהיציבות בעולם ומחירי הנכסים בה מגלמים כיום הזדמנויות השקעה אטרקטיביות, המניבות תשואות גבוהות יחסית למדינות אחרות במערב אירופה. בכוונתנו להמשיך לבחון עסקאות נוספות במדינה למען הרחבת תיק הנדל"ן המניב של הראל".

מוטי סלע, מנכ"ל אשטרום נכסים, אמר היום: "גם בימים אלו אנו ממשיכים לפעול על פי תוכניתנו האסטרטגית להרחבת פרוטפוליו הנכסים המניבים שלנו בשוק הגרמני, בו אנו רואים הזדמנות השקעה מעניינת עם פוטנציאל משמעותי ליצירת ערך. העסקה הנוכחית מתאפיינת בתשואה גבוהה במיוחד על ההון העצמי המושקע בה, וזאת הודות לפער בין התשואה שמניב הנכס לבין שיעור הריבית שמימנה את העיסקה. אנו נמשיך לתור אחר עסקאות נוספות בהתאם לאסטרטגיה הממוקדת של החברה: שוכרי עוגן איכותיים לתקופות ארוכות בערים חזקות בעלות פוטנציאל צמיחה".

אשטרום נכסים הינה חברת נדל"ן הפועלת בעיקר בתחום הנדל"ן המניב בישראל. בבעלות החברה שטחי משרדים, מסחר, תעשייה ומלונאות בכל רחבי הארץ בהיקף של כ-300,000 מ"ר. החברה מחזיקה בכ- 60.34% ממניות חברת אשלד, שנסחרת אף היא בבורסה, ובכ-11.8% ממניות מבטח שמיר אחזקות.