ארדואן: "למה אין סנקציות על ישראל כמו על איראן?"

ראש ממשלת טורקיה ממשיך להשתלח בישראל בראיון למגזין "טיים": "אם היו מטילים עליה סנקציות מזמן, הסכסוך הישראלי-פלסטיני היה מסתיים כבר" ■ על אירועי המשט לעזה: "לא היה שום נשק על ה'מרמרה'. ישראל חייבת להתנצל"

ר"מ טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן קורא להטיל סנקציות על ישראל - כמו על איראן. בראיון מיוחד שהעניק למגזין "טיים" משווה ארדואן בין ישראל לאיראן ואומר: "ניתן לתהות מדוע לא הוטלו סנקציות על ישראל. כשמדובר באיראן, מטילים סנקציות. כך גם על סודן. אבל מה עם ישראל? אם היו מטילים עליה סנקציות מזמן, הסכסוך הישראלי-פלסטיני היה מסתיים כבר".

ארדואן משתלח בישראל בראיון ומאשים אותה באחריות לסכסוך הישראלי-פלסטיני: "ישראל כבר הביעה נכונות לחזור לקווי 1967 אבל נסוגה מעמדה זו. חשוב להגיד 'כן' להכרה במדינה פלסטינית באו"ם. אני רוצה לפנות לאנושות ולומר: הפלסטינים כאן כדי להישאר. אסור לדון אותם למאבק נצחי עם ישראל. יש לשים קץ לאכזריות של ישראל".

כאשר נשאל על יחסי ישראל-טורקיה, ארדואן חזר על הצהרותיו לפיהן ישראל נקטה באגרסיביות בעת ההשתלטות על ה"מרמרה" במשט לעזה, והדגיש כי היחסים בין המדינות לא יתוקנו עד אשר ישראל תתנצל ותסיר את המצור מעל עזה.

"היחסים בין המדינות היו יכולים להתחזק אפילו יותר אם ישראל לא הייתה פושטת על ה'מרמרה'. הספינה הזו נשאה ציוד הומניטרי כמו מזון וצעצועים, וישראל החזיקה בשבי 450 אזרחים מ-32 מדינות. לא היה שם נשק; אם היה שם נשק, למה הם לא ירו על החיילים הישראלים?".

את דרישותיו מישראל מפרט ארדואן בבירור ולא מתפשר: "ישראל חייבת להתנצל על הרג אזרחינו, לשלם פיצויים למשפחות ההרוגים, להסיר את המצור מעל עזה - ואז היחסים בין המדינות יחזרו להיות נורמליים".