אלי אלעזרא מחזק ההון של הכשרה ביטוח דרך נדל"ן

פונה שוב לעזרת החברה האחות אפרידר, שתעביר נכס כנגד הקצאת מניות ■ עסקה זו היא רק סנונית ראשונה שממחישה את הצורך בחיזוק ההון בחברות הביטוח

ההרעה בשוקי ההון במהלך הרבעון השלישי, והשפעתה הניכרת על תוצאות חברות הביטוח, מתחילות לקבל ביטוי. חברת הכשרה ביטוח שבבעלות אלי אלעזרא, מדווחת על עסקה עם החברה האחות אפרידר, שמטרתה לחזק את הונה של חברת הביטוח כך שתעמוד בדרישות ההון של הרגולציה בדוחות הרבעון. כפי הנראה, עסקה זו היא רק סנונית ראשונה שממחישה את הצורך בחיזוק ההון בחברות הביטוח, בעקבות הפסדי הרבעון השלישי השנה.

במסגרת העסקה, אפרידר - חברת נדל"ן פרטית של אלעזרא - תעביר לרשות הכשרה ביטוח נכס נדל"ן שהוערך בכ-51.4 מיליון שקל כנגד הקצאת מניות, וזאת כדי להגדיל את הונה הרגולטורי של הכשרה בכ-45 מיליון שקל.

זוהי עסקת נדל"ן שנייה שהכשרה מבצעת השנה עם אפרידר, לאחר שביוני חתמה על רכישת שש קומות בבניין משרדים שאפרידר מקימה באזור, אשר ישמשו כמשרדיה. זו גם הפעם השנייה שאלעזרא פונה לאפרידר במטרה לחזק את ההון הרגולטורי של הכשרה ביטוח, באמצעות העברת נכס נדל"ני בתמורה להקצאת מניות.

בעקבות שחיקת ההון של החברה בסוף 2008, ולקראת פרסום הדוחות השנתיים לאותה שנה, הכשרה ביטוח הקצתה מניות לאפרידר בתמורה למגרש שהועבר לרשותה, וחיזק את הונה ביחס לדרישות הרגולטוריות.

נציין, כי נכון לסוף הרבעון השני השנה הציגה הכשרה ביטוח עודף הון של כ-5.5 מיליון שקל בלבד ביחס לדרישות הון של כ-431 מיליון שקל. זאת, לעומת עודף משמעותי הרבה יותר בגובה כ-97 מיליון שקל שהוצג בסוף 2010.

סביר שגם חברות ביטוח אחרות - בעיקר קטנות ובינוניות - יזדקקו לעיבוי ניכר של הונן, על מנת לעמוד בדרישות הרגולציה בדוחות הרבעון השלישי.