אל-אריאן: "אירופה סוף-סוף קלטה המסר ומטפלת במשבר"

מנכ"ל קרן פימקו טוען כי "המנהיגים באירופה סוף-סוף מבינים שיש בעיות קשות" ■ זאת לאחר ששר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, הזהיר מ"קטסטרופה" בסוף השבוע האחרון

"מובילי המדיניות הפיננסית באירופה מבינים כעת את חומרת משבר החובות הריבוניים ואת הפתרונות שיש להוביל אליהם, כדי לטפל בו", אמר היום (ג') מנהל קרן האג"ח פימקו, מוחמד אל-אריאן.

"מה שהבנתי מביקורי בוושינגטון היא שאירופה סוף-סוף קלטה את המסר", אמר אל-אריאן, המנהל את קרן האג"ח הגדולה בעולם, בריאיון ל"בלומברג". "המנהיגים באירופה מכירים בכך שיש להם בעיות קשות והם מכירים בכך שיצטרכו לעשות משהו לגבי זה".

אל-אריאן הסביר כי המנהיגים באירופה "מנסים עכשיו לעשות משהו לגבי זה - זו קריאת השכמה חשובה לאירופה". דבריו של אל-אריאן מגיעים לאחר סיום כינוס בכירי פורום ה-G20 בסוף השבוע האחרון, במסגרתו קיבלו החלטה להרחיב את קרן החילוץ האירופאית - בהיקף של 440 מיליארד אירו - ולהגיע להסכמות לגבי אופי ההרחבה עד פגישתם הבאה, ב-6 באוקטובר 2011.

דבריו של אל-אריאן נאמרים לאחר שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, העכיר את טון כינוס ה-G20 בסוף השבוע, לאחר שהזהיר מ"קטסטרופה" מוחלטת שעלולה להתרחש בעקבות משבר החוב באירופה, בדגש על יוון.