פרופ' מלניק יתנגד להקצאת 760 מ' ש' לחרדים

מלניק, מהחברים החשובים בוועדת טרכטנברג, הגיש עמדת מיעוט בנושא "תעסוקת חרדים" המטופל בדוח הוועדה ■ "הם מקבלים מעל ומעבר. זה לא יעיל וגם לא צודק"

פרופ' רפי מלניק, מהחברים החשובים בוועדה לשינוי כלכלי חברתי, הגיש עמדת מיעוט בנושא "תעסוקת חרדים" המטופל בתוך הדו''ח, כך נודע ל"גלובס". לפי המלצות הועדה, הממשלה תקצה 760 מיליון שקלים לטובת סדרת צעדים להרחבת התעסוקה בקרב גברים חרדים.

"הם מקבלים מעל ומעבר באמצעות כל מיני תקציבים שונים ומשונים", מסר מלניק ל"גלובס", שאישר את הפרטים. לדבריו, "תוספת כסף לא תפתור את הבעיה אלא להיפך. זה רק ימשיך לספק להם את האפשרות להתקיים ללא עבודה. מדובר בסכום ממש לא מבוטל שניתן להקצות אותו למטרות חשובות מאוד", הוא הוסיף. לדבריו, ההקצאה לחרדים "איננה יעילה ואיננה צודקת".

מלניק סבור כי יש לעודד את תעסוקת חרדים, אך הכסף לתוכניות צריכים להגיע מהכספים הרבים שהם מקבלים. מלניק, שהוא חבר אישי של טרכטנברג וביניהם היכרות רבת שנים, ביקש להבהיר כי "הדו''ח הוא מצוין מבחינה מקצועית ואני עומד מאחורי כולו. אני תרמתי לו בכל נקודה מהותית ואני גאה בו מאוד. יישום הדו''ח הינה בשורה של ממש".

מלניק הסביר גם כי סוגיית מתן תקציבים נוספים לאוכלוסיה החרדית עוררה "ויכוח מאוד גדול בתוך הועדה" וכשעמדתו לא התקבלה, ביקש להגיש הסתייגות נקודתית בלבד, אך ורק בסוגיה זו. יצוין כי זו עמדת המיעוט היחידה שתוגש.