הממונה על ענייני הנפט דוחה הדיון על רשיונות במאגר "גל"

רציו מחזיקה בכ-90% מהזכויות על "גל" והזדמנות ישראלית ב-10% ■ הממונה הודיע לשותפויות: מאחר ולא הסתיימו הבדיקות הדרושות לבחינת הבקשה לרשיונות "נטע" ו"רועי", לא תבוא לדיון הבקשה ב-9 באוקטובר

שותפויות הגז רציו והזדמנות ישראלית, המחזיקות בהיתר המוקדם במאגר "גל" מדווחות היום (ג') לבורסה כי הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות דוחה את הדיון על רשיונות מכוח זכות הקדימה בהיתר המוקדם. הממונה הודיע לשותפויות כי מאחר ולא הסתיימו הבדיקות הדרושות לבחינת הבקשה לרשיונות "נטע" ו"רועי", הבקשה לא תובא לדיון במועצת הנפט הקרובה שתתכנס ביום ה-9 לאוקטובר.

רציו מחזיקה בכ-90% מהזכויות על "גל" והזדמנות ישראלית מחזיקה את ב-10% הנוספים. שותפות הגז רציו דיווחה לפני כחודשיים כי לבורסה בת"א כי הגישה לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות דוח סופי על העבודות שבוצעו בשטח ההיתר המוקדם במאגר "גל", אשר תוקף ההיתר בו תקף כרגע עד ל-15 באוגוסט 2011.

הדוח שהגישה רציו כולל את תוצאות הסקר הסייסמי התלת מימדי שבוצע בשטח ההיתר. כמו כן, כולל הדוח את ממצאיהן וההשקעה שהושקעה בהן, ופרוספקטים ראשוניים לקדיחה בעומקים שונים.

מאגר "גל", נמצא בסמוך למאגר "לוויתן" בו שותפות נובל אנרג'י , רציו, דלק קידוחים ואבנר. על פי חוק הנפט, רציו אינה מחוייבת לפרסם את הנתונים המדוברים למשקיעים, כיוון שהיא מחזיקה בהיתר ולא ברישיון.