במסגרת פיתוח "מגד": גבעות מסרה טיוטת תשקיף לרשות ני"ע

גבעות עולם ממשיכה בפיתוח שדה "מגד" והגישה היום טיוטת תשקיף, כפי שהודיעה שתעשה בסוף אוגוסט ■ השותפות ממשיכה לפעול לגיוס הון באפיקים שונים

שותפות הגז-נפט גבעות עולם ממשיכה בפיתוח שדה מגד ופועלת לגיוס הון נוסף באפיקים שונים, כאשר הודיעה היום (ג') לבורסה בת"א כי הגישה טיוטת תשקיף לרשות ני"ע, כפי שהודיעה שייתכן ותעשה ב-31 באוגוסט 2011, על בסיס הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2011.

לפי דוחות הרבעון השני של גבעות, נזכיר, החל מ-21 ביוני ועד לסוף אוגוסט הפיקה שותפות חיפושי הנפט 7,481 חביות נפט מהקידוח (ממוצע של 831 חביות ליום), שמתוכן נמכרו 4,482 חביות. בין ה-1 ביולי וה-14 באוגוסט הופקו כ-35 אלף חביות ומתוכן נמכרו כ-27.5 אלף חביות. מחיר המכירה הממוצע של הנפט עמד על 111 דולר לחבית ובסה"כ 3.5 מיליון דולר.

כמו כן, חזרה השותפות על הודעתה כי הוא בוחנת אפשרויות לגיוס הון באפיקים שונים: "השותף פועל לגיוס הון נוסף לשותפות באפיקים שונים, לרבות בחינת האפשרויות השונות לקבלת הלוואות מגורמים מממנים ובחינה של מספר פניות שנעשו לשותפות מצד משקיעים פוטנציאליים בארץ ובחו"ל", לשון ההודעה.

עם זאת, מדגישים בשותפות חיפושי הנפט כי "אין כל ודאות שבסופו של דבר יפורסם תשקיף זכויות לבעלי יחידות ההשתתפות, וכי ההחלטה הסופית על הדרך לגיוס ההון למימון פיתוח שדה מגד בצורה האופטימלית תתקבל במועד מאוחר יותר".

נזכיר, כי גבעות מבצעת בימים אלה מבחני הפקה ארוכי טווח באתר הקידוח "מגד 5" סמוך לראש העין. המבחנים צפויים להסתיים החודש, ולאחר מכן תערוך השותפות על פי תכניתה פעולות הכנה של אתר הקידוח וכן התאמה של הציוד להפקה המסחרית. אם הכל יתנהל כשורה, צופים בגבעות כי ההפקה המסחרית בשדה תחל כבר לקראת סוף שנת 2011.

במסיבת עיתונאים מיוחדת בסוף יוני, אז הכניסה גבעות לראשונה את העיתונות לשדה מגד, הודיעה השותפות כי היא נמצאת בשלב מתקדם של תכנון הקידוחים הבאים (מגד 6, 7 ו-8) וכי בכוונתה לקדוח בסך הכול בשדה כ-40 קידוחים. "לוח הזמנים שלנו בעבודות הקרקע הוא עד סוף נובמבר בבאר 6; נתחיל לקדוח בינואר ולהגיע להפקה עד 8 חודשים אח"כ. חצי שנה לאחר מכן נקווה להתחיל את 'מגד 7' ואח"כ את 'מגד 8'. עד קיץ 2013 נקווה לפעילות ב-3 בארות", טענו הגיאולוג של השותפות טוביה לוסקין והיועץ האסטרטגי של החברה גיורא איילנד.