פייזר נגד טבע: מעוניינת למנוע שיווק ויאגרה ברוסיה

פייזר מגישה תביעת פטנט נגד טבע - במטרה למנוע ממנה לשווק גרסאות גנריות של הויאגרה ברוסיה ■ טבע: "החברה תתמודד עם התביעה; איננו מפירים כל פטנט ברוסיה של המוצר המדובר"

ענקית התרופות פייזר הודיעה הערב (ג') כי הגישה תביעת פטנט כנגד חברת התרופות הישראלית טבע , כדי למנוע ממנה לשווק גרסאות גנריות של תרופת הויאגרה מתוצרת פייזר, ברוסיה. הויאגרה מהווה אחת התרופות המכניסות ביותר של פייזר.

תרופת הויאגרה הינה התרופה השלישית הנמכרת ביותר ברוסיה לשנת 2010, כאשר יצרנית התרופות פייזר מכרה את התרופה בהיקף כולל של 117 מיליון דולר. לתרופה שוק עולמי בהיקף של 2 מיליארד דולר.

בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2011, מכירות הויאגרה ברוסיה בלבד הסתכמו בכ-86.7 מיליון דולר - עלייה של 14% בהיקף המכירות ביחס לתקופה המקבילה (מבחינה כספית), למרות שהיקף המכירות עצמו (מבחינת יחידות) ירד בכ-6.5% ביחס לתקופה המקבילה.

נזכיר כי ב-15 לאוגוסט השנה, נודע כי פייזר זכתה בתביעה דומה נגד טבע אשר נגעה לתרופת הויאגרה - אולם במקרה הקודם התביעה נגעה לשיווק התרופה בארה"ב בלבד. על פי החלטת בית המשפט, טבע לא תוכל לשווק גרסאות גנריות של הויאגרה בארה"ב עד אוקטובר 2019.

מטבע נמסר כי "החברה תתמודד עם התביעה של פייזר מתוך ידיעה כי איננה מפירה כל פטנט ברוסיה של המוצר המדובר".