סקר: וול סטריט המועדפת להשקעה, שנחאי במקום השני

סקר המשקיעים הגדול של בלומברג: 59% מהמשקיעים בעולם מעריכים שהצמיחה בסין תתכווץ לקצב של פחות מ-5% בתוך 5 שנים לעומת קצב של 9.5% היום

היום (ה') פורסם בבלומברג סקר, לפיו 59% מהמשקיעים בעולם מעריכים שהצמיחה בסין תתכווץ לקצב של פחות מ-5% בתוך 5 שנים לעומת קצב של 9.5% היום. כ-12% מהמשיבים העריכו שירידה חדה בצמיחה תתרחש כבר בטווח של 12 חודשים ו-47% העריכו שהאטה בסדר גודל כזה תתרחש בטווח של 2-5 שנים.

הסיבה העיקרית - ההאטה החריפה בשווקי הייצוא של סין, בעיקר בארה"ב ובאירופה, תגרום גם לירידה חדה בייצוא הסיני.

כ-38% מהמשתתפים בסקר תיארו את מצבה של כלכלת סין כ"מדרדרת" לעומת 13% בלבד שתיארו אותו כ"משתפר". 47% אמרו שכלכלת סין יציבה.

עם זאת, כשנשאלו 1,031 מנהלי ההשקעות, הסוחרים והאנליסטים שהשתתפו בסקר לגבי השוק המועדף עליהם להשקעות ב-12 החודשים הקרובים ענו כ-23% כי הם מעדיפים את בורסת שנחאי, וכ-30% ענו כי וול סטריט הוא השוק המועדף (מקום ראשון בסקר).

"כשמנסים לנתח את כלכלת סין זו משימה כמעט בלתי אפשרית כמו ניתוח המאזן של בנק גדול כמו סיטי", אמר לבלומברג Andrew Paolillo, מנהל השקעות ממסצ'וסטס. "מדובר בקופסא שחורה למעשה ואין דרך כלשהי בה אפשר לדעת מה באמת קורה שם".

מנהלי השקעות אחרים מציינים כי הצניחה האחרונה במחירי הסחורות, בעיקר במחיר הנחושת, מלמדת על התקררות משמעותית בכלכלה הסינית.