חדשות רעות: אמון הצרכנים בגוש האירו - בשפל של שנתיים

המדד נפל לרמה של 95 נקודות בספטמבר - הרמה הנמוכה ביותר מדצמבר 2009 ■ השוק ציפו לירידה לרמה של 96 נקודות, לעומת 98.4 נקודות בחודש אוגוסט

נתון מאקרו חשוב (ומאכזב) פורסם היום (ה') בגוש האירו: היום התפרסם מדד אמון הצרכנים בגוש האירו - אשר נפל לרמה של 95 נקודות בספטמבר, בהשוואה ל-98.4 נקודות באוגוסט. מעבר לכך שרמת הנפילה של המדד הינה מתחת לציפיות האנליסטים בשוק ולפיכך מהווה אכזבה, מדובר ברמת שפל של כמעט שנתיים באמון הצרכנים באירופה.

מדובר במדד המתייחס לאמון הצרכנים ב-17 המדינות החברות בגוש האירו, אשר נפל לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודש דצמבר בשנת 2009 - ומתחת לקונצנזוס האנליסטים בשוק, שציפו לנפילה לרמה של 96 נקודות בלבד.

ברקע, כלכלת אירופה מראה סימנים הולכים וגוברים של האטה, בעוד הכלכלות הרלוונטיות מתקשות למחזר את חובותיהן ולגייס הלוואות נוספות - כאשר תשואות האג"ח הממשלתיות של איטליה וספרד עולות, ודורשות מהבנק המרכזי האירופי להתערב במסחר.

בתוך כך, סקר של "בלומברג" שבוצע השבוע מראה כי 75% מהמשקיעים צופים מיתון בגוש, אשר יתרחש תוך 12 חודשים לכל היותר. יותר משליש מהנשאלים בסקר צופים כי משבר החובות הריבוניים באירופה יגרור את המערכת הפיננסית העולמית למיתון עמוק נוסף.

"משבר החובות המתגבר והמתח בקרב המערכת הבנקאית - משפיעים באופן ברור על הסנטימנט ועל אמון המשקיעים ביבשת", מסבירה אלין שצ'ולינג (Aline Schuiling), כלכלנית ב-ABN Amro בנק, באמסטרדם. "וגם אצלנו (בבנק), צופים כי הכלכלה תחווה האטה ברבעונים השלישי והרביעי".