השוק מתמחר: מורגן סטנלי יפשוט רגל לפני בנקים איטלקים

חוזי המרת חדלות פירעון שמבטחים אג"ח שהנפיק מורגן סטנלי עלו ב-50% בשבועיים האחרונים - לרמה המשקפת סיכון לחדלות פירעון הגבוה מזה שקיים בבנקים באיטליה, בצרפת ובבריטניה

האם המשקיעים רואים משהו שאחרים לא? מבחינת מרווחי ה-CDS, החוזים המהווים מעין "תעודות ביטוח" על אג"ח ומתמחרים את הסיכון לאי-פרעונן, הסיכוי שבנק ההשקעות מורגן סטנלי בארה"ב יפשוט את הרגל גדולים מאלה של בנקים אחרים בארה"ב, בריטניה, צרפת ואף באיטליה.

חוזי המרת חדלות פירעון שמבטחים אג"ח שהנפיק מורגן סטנלי ל-5 שנים, עלו ב-50% בשבועיים האחרונים בלבד לרמה של 456 נקודות בסיס (4.56%), כך על פי נתוני CMA. זאת, בהשוואה לחוזים על האג"ח של בנקים איטלקיים דוגמת Intesa Sanpaolo SpA ו-UniCredit SpA, שעומדים על 405 ו-424 נ"ב בהתאמה (4.05% ו-4.24%).

"מרווחי ה-CDS מעניקים למשקיעים ולמנהלי ההשקעות סיבה לדאגה", אמר בראד הינץ (Brad Hintz), אנליסט בסטנפורד אנד ברנשטיין בניו-יורק. "מניית מורגן סטנלי הציגה ביצועי חסר", התייחס הינץ לנתונים.

מחיר חוזי הביטוח על חדלות פירעון של מורגן סטנלי המשיכו לטפס השבוע, יש לציין, למרות שמניית הבנק עלתה באחרונה. המניה עלתה ב-93 סנט (6.6%) לרמה של 15.09 דולר בנעילה בוול סטריט אמש. מדובר בעלייה הרביעית הגדולה מבין מניות ה-S&P500 בשבוע האחרון. אולם, מתחילת שנת 2011 צנחה המניה ב-45%.