בשל התבטאויות ארדואן: סוריה מפסיקה הייבוא מטורקיה

ההפסד הכלכלי של הטורקים מהצעד הסורי: 152 מיליון דולר ■ במהלך היום התחדשו ההפגנות של אנשי האופוזיציה בכל רחבי סוריה

בעקבות החלטתה של טורקיה לנתק את יחסיה הדיפלומטיים עם סוריה, הודיעה היום האחרונה על הפסקת ייבוא סחורות ומוצרים מטורקיה. העיתון הטורקי "הורייט" הודיע כי המתיחות האחרונה בין שתי המדינות הביאה את משטרו של אסד לקבל את ההחלטה, שתעלה לטורקים 152 מיליון דולר.

"אין ספק שמדובר בנקמה", אמר לעיתון מוראט אייקוז, נשיא איגוד היצואנים של מוצרי פלדה מטורקיה. "המשטר הסורי רוצה להעניש את טורקיה". הפסקת הקשרים הכלכליים בין המדינות באה לאחר מספר הצהרות קשות של נשיא טורקיה ארדואן כנגד הטבח כנגד האזרחים בסוריה, כאשר בטורקיה הפנו אצבע מאשימה כנגד בשאר אסד אותו הם רואים כאחראי הישיר למעשי הזוועה.

במהלך היום התחדשו ההפגנות של אנשי האופוזיציה בכל רחבי סוריה. במהלך ההפגנות, בהם משתתפים עשרות אלפי בני אדם, נהרגו 11 בני אדם מאש כוחותיו של בשאר אסד.

במהלך ביקורו בלוב לפני כעשרה ימים, תקף ארדואן את נשיא סוריה על מדיניותו נגד המפגינים בסוריה ואמר כי "אלו שמדכאים את עמם בסוריה לא ישרדו לאורך זמן". ארדואן אמר את הדברים במהלך ביקורו בלוב, כחלק ממסעו במדינות "האביב הערבי".

"הזמן של האוטוקרטיות נגמר, וגם המשטרים הטוטליטריים נעלמים אט אט", אמר ארדואן במהלך הביקור, אל מול קהל לובי שהריע לו. ראש הממשלה הטורקי קרא לעם הלובי להתאחד מול הרודן מועמר קדאפי ולהתכונן ליום שאחרי לכתו. "אתם אלה שהראיתם לכל העולם שאף ממשל לא יכול לעמוד בדרכו של העם, רצונותיו ושאיפותיו", אמר ארדואן.