ענקית האינטרנט הסינית עליבאבא מעוניינת לרכוש את יאהו

מנכ"ל עליבאבא, ג'ק מא: "אני להוט לרכוש את חברת יאהו, לא רק חלקים ממנה אלא את כל החברה" ■ מא טרם ניהל מגעים לגיבוש עסקה עם חברת יאהו

ענקית האינטרנט הסינית, עליבאבא מעוניינת לרכוש את חברת יאהו כך מדווחת היום (שבת) סוכנות "רויטרס". מייסד חברת עליבאבא, ג'ק מא, אמר בנאום באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה כי הוא "מאוד מעוניין ברכישת יאהו, להוט לרכוש את החברה כולה ולא רק את המניות שמחזיקה יאהו בעליבאבא", אמר מייסד החברה ג'ק מא.

מא הדגיש בדבריו כי הוא מעוניין ברכישת כל החברה ולא רק חלקים ממנה. נציין כי מניית יאהו עלתה אמש ב-5% ל-13.80 דולר במסחר המאוחר.

רכישת יאהו ע"י עליבאבא צפויה לסייע לענקית הסינית להרחיב את האימפריה ובכך תהפוך לאחת מחברות האינטרנט החשובות ביותר בעולם.

מייסד עליבאבא אמר כי בכוונתו לבלות את השנה הבאה בארה"ב במטרה להעמיק את ידיעותיו על ארה"ב ועל שוק האינטרנט. מא אמר כי טרם ניהל מגעים עם יאהו לגיבוש איזשהי עסקה, מאז הגיע לארה"ב לפני 15 ימים.

"ככל הנראה אנו בין החברות המעטות בשוק שבאמת מכירות היטב את חברת יאהו", אמר. נציין כי החברה הסינית ניהלה קשר רציף עם יאהו בשנים האחרונות, מא אף התכוון לרכוש חזרה כ-40% ממניות עליבאבא שמחזיקה יאהו, נסיונותיו נכשלו בתקופת כהונתה של המנכ"לית לשעבר, קרול בארטזס.

ביום שלאחר פיטוריה של בארטס, הודיע מייסד יאהו, ג'רי יאנג, כי יאהו לא עומדת על המדף ואין כל כוונה למכור אותה. אולם, על פי מקורות המקורבים לראשי החברה ועל פי הערכות בשוק, החברה עומדת להימכר בקרוב.