המנהיג הרוחני של איראן: "יש לערוך משאל עם ב'פלסטין'"

כך אמר היום אייתוללה עלי חמינאי ב"כנס התמיכה באינתיפאדה הפלסטינית": "לפתור את הסכסוך במשאל עם בהשתתפות 'כל תושבי פלסטין'" ■ "אנחנו לא מבקשים להטביע בים את המהגרים היהודים"

שבוע אחרי הנאום האנטישמי, שנשא נשיא איראן, מחמוד אחמדיניג'ד, בעצרת הכללית של האו"ם - נפתח היום (שבת) בטהרן "כנס התמיכה באינתיפאדה הפלסטינית" בראשות מנהיגה הרוחני של הרפובליקה האיסלאמית, אייתוללה עלי חמינאי. הוא קרא לפתור את הסכסוך במשאל עם שייערך בשאלת אופיה הרצוי של המדינה - בהשתתפות "כל תושבי פלסטין".

הכנס נושא את הסיסמה: "פלסטין היא ארצם של הפלסטינים בלבד". לפי סוכנות הידיעות האירנית "אירנא", אמר חמינאי בפתח הוועידה: "אנחנו לא מבקשים להטביע בים את המהגרים היהודים וגם לא להעביר את השלטון שם (בישראל) לידי האו"ם. אנו חושבים שהפתרון הראוי יהיה משאל עם שייערך בקרב כל הפלסטינים".

לפי הפרסומים באיראן, הגיעו לכנס בטהרן "אישים פוליטיים מובילים ואנשי אקדמיה מ-50 מדינות, לצד מנהיגים איסלאמיים וחילוניים של קבוצות פלסטיניות". מטרתה המוצהרת של הוועידה היא "לגייס כל מאמץ אפשרי ברחבי העולם, בקרב מדינות איסלאמיות ואומות שוחרות חופש אחרות, כדי לתמוך במאבק הפלסטיני על זכותו הלגיטימית להסיר את הכיבוש מעל מולדתו, לסייע לפליטים לשוב לבתיהם ולפלסטינים לקבוע את גורלם בכוחות עצמם".

בין האישים שהגיעו לאירוע - חברי פרלמנט מלבנון, עירק, אפגניסטן וקטאר, וכן בכירים מאינדונזיה, טנזניה, זימבבואה, מלאווי, בנגלדש, עומן, אלג'יריה, בוליביה, קירגיזסטן, פולין, דנמרק, קנדה ופקיסטן.