טבע וכת"ב השלימו עסקת קיורטק לפי שווי של עד 540 מ' ש'

(עדכון) - מדובר במימוש האופציה שהוענקה לטבע להשקעה בקיורטק המפתחת תרופות לסרטן להגדלת ההחזקה בה בהיקף של 19 מיליון דולר, וכן עדכון הסכמי ההשקעה והמכר לצורך הרחבת פעילות קיורטק

חברת כלל תעשיות מקבוצת IDB של נוחי דנקנר הודיעה היום (א') לבורסה כי החברה הבת שלה כלל תעשיות ביוטכנולוגיה השלימה את עסקת קיורטק, עליה דיווחה לראשונה ב-13 בספטמבר. המסחר במניית כלל תעשיות הופסק מוקדם יותר לקראת הדיווח האמור. החברה מעריכה כי תרשום רווח של 250-320 מיליון שקל בעקבות העסקה.

מדובר במימוש האופציה שהוענקה לטבע להשקעה בקיורטק המפתחת תרופות לסרטן להגדלת ההחזקה בה בהיקף של 19 מיליון דולר, וכן עדכון הסכמי ההשקעה והמכר בקיורטק לצורך הרחבה משמעותית של פעילות קיורטק.

עם השלמת העסקה, כלל תעשיות מחזיקה בכ-12% ממניות קיורטק וטבע מחזיקה ב-78%. השווי ההוגן של הזכויות הנובעות לכלל מקיורטק הינו בין 400 ל-540 מיליון שקל - מטבע עצמה ומזכויות לקבלת תמלוגים ממכירת מוצרי קיורטק שנרכשו בעבר.

כלל הודיעה כי היא עדיין בוחנת את ההשלכות החשבונאיות של העסקה, בין השאר האם קיורטק תירשם בדוחותיה הכספיים של החברה על בסיס שיטת השווי המאזני או כנכס פיננסי.

כאמור, בעקבות שינוי מתווה העסקה בין כלל וטבע, האחרונה רכשה את חלקם של בעלי המניות האחרים בחברה, כלל ביוטכנולוגיה (כת"ב) וכלל תעשיות (כת"ש) ותעלה לאחזקה של 78% בקיורטק, בתמורה להתחייבות השקעה של 69 מיליון דולר נוספים בפיתוח מוצריה של קיורטק.

טבע תוכל גם לרכוש את 20% הנותרים בקיורטק בהתאם לאבני דרך, תמורת 250 מיליון דולר נוספים ותמלוגים חד ספרתיים מן המכירות. ההסכם מגלם לקיורטק שווי פוטנציאלי של מיליארד דולר.

ההסכם הקודם בין טבע לקיורטק מ-2006, אפשר לטבע לרכוש את החברה כולה ב-160 מיליון דולר. כמו-כן מימנה טבע את הפיתוח של המוצר של קיורטק בשני סוגי סרטן, ובתמורה זכתה לזכויות השיווק שלו עבור אינדיקציות אלה, בנפרד מן האופציה לרכישת כל החברה.

אך מאז קיורטק התפתחה, והמוצר שלה נמצא יעיל לכמה סוגי סרטן. כיום קיורטק נמצאת בפועל בחמישה ניסויים במוצר שלה בסוגי סרטן שונים, כשטבע תומכת מעט במימון הניסויים הללו, במטרה "להשביח את הנכס". לפני השלמת העסקה קיורטק הוחזקה על-ידי טבע (37%) כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (33%) וקרן CVC של כלל תעשיות (25%).