"חם אש": אמזון השיקה את הטאבלט Fire; המחיר - 200 ד'

אמזון מכרה ביום ההשקה של הקינדל מהדור הרביעי 95 אלף יחידות במכירות מוקדמות ■ ישראליים שירצו לרכוש את הפייר ישלמו דרך אתר המשלוחים מסטופ עוד 23.5 דולר עבור הובלה

אמזון הכריזה בסוף השבוע על הקינדל מהדור הרביעי שלה - Fire. הדגם החדש שיגיע לצרכנים בארה"ב החל מ-15 בנובמבר הצליח להגיע למכירות מוקדמות של 95 אלף יחידות ביום הראשון שלו, כך עולה מנתונים של חברת המחקר eDataSource.

ייחודו שלה הקינדל פייר הוא מחירו, רק 740 שקל (200 דולר), לעומת 1,855 שקל (500 דולר) לגרסת האייפד 2 הכי זולה של אפל בארה"ב. הטאבלט החדש הוא כמובן נחות יותר מבחינת חומרה לעומת האייפד 2, אבל במקום זה הוא כולל עושר של תכני וידיאו, מוזיקה וספרים מבית אמזון.

הצלחה של טאבלט בסופו של דבר תלויה במה שהמשתמש יכול לעשות עם המכשיר ואם אמזון מציעה לצרכנים שלה מעל 18 מיליון סרטים, תוכניות טלוויזיה, שירים, מגזינים וספרים, הם כנראה ירגישו שהם מקבלים תמורה הולמת למוצר שלהם. כאשר בנוסף, אמזון גם מציעה חנות אפליקציות לטאבלט שלה.

מבחינת חומרה, הפייר מגיע עם מסך בגודל 7 אינץ', מעבד כפול ליבה ודפדפן בשם Silk שיודע להשתמש במשאבי הרשת בשביל להציע מהירות בעת הגלישה. בנוסף, יש לו גם תמיכה בפלאש של אדובי. נפח האחסון הפנימי שלו עומד על 8 ג'יגה, הוא שוקל 413 גרם ויש לו התקן WiFi פנימי.

ג'ף בזוס, מנכ"ל החברה פרסם את גישתה של אמזון לתחום הטאבלטים עם רמיזה מאוד לא דקה אל המתחרים ועל האסטרטגיה השיווקית שלהם. "יש שתי סוגי חברות: אלו שעובדות קשה בשביל לקחת יותר כסף מהצרכנים שלהם ואלו שעובדות בשביל לקחת פחות כסף. שתי הגישות הללו יכולות לעבוד, אנחנו נמצאים במחנה השני".

בזוס נשמע משכנע מאוד במכתב שלו, אולם עדיין צריך לזכור שאמזון היא לא פילנתרופית והמחיר הנמוך של הפייר או של דגמי הקינדל הישנים (80 עד 150 דולר) מגיע בעיקר מכך שהחברה יכולה להרוויח כסף ממכירת התוכן. אותו הדבר מתרחש גם בתחומים אחרים, כמו קונסולות משחקים, בהם המכשיר נמכר במחיר נמוך, אבל החברות עושות כסף מהתוכן.

ישראליים שירצו לרכוש את הפייר לא יצטרכו להתאמץ יותר מדי. אתר המשלוחים מסטופ כבר פרסם מחירים להובלת המוצר לארץ דרכו, כאשר מלבד מחיר הטאבלט - הלקוחות יצטרכו לשלם עוד 23.5 דולר עבור הובלה, ביטוח ושחרור מהמכס (לא כולל תשלום עבור המע"מ). הבעיה היחידה עם הזמנת המכשיר לארץ, שפרט ליכולת לצרוך חלק ממאגר הספרים של אמזון, שירותי הסרטים והמוזיקה לא פעילים בישראל, מה שכנראה יגרום לצרכנים המקומיים ללכת לרכוש את האייפד של אפל או טאבלטי אנדרואיד אחרים.