קרע בוועדת חייק בעקבות דעת מיעוט של אסף כהן

גורמים בוועדת חייק מגיבים לדעת המיעוט של סמנכ"ל הכלכלה במשרד התקשורת: "התנגדויותיו נכתבו מראש כבר בישיבה הראשונה. מראש הוא כיוון לכך שהשינויים שאליהם מכוונות המלצותיה יהפכו ל"אות מתה"

קרע חמור בין חברים בוועדת חייק לבין סמנכ"ל הכלכלה במשרד התקשורת אסף כהן. ל"גלובס" נודע שחברים בוועדה טוענים שכהן כתב את ההתנגדות שלו עוד בטרם החלה עבודת הוועדה, ושלמעשה מראש כיוון לכך שהשינויים שאליהם מכוונות המלצותיה יהפכו ל"אות מתה".

כהן שלח את הסתייגויותיו לאחרונה, והערותיו מעוררות אמוציות רבות בקרב חברים. דעת המיעוט של כהן כוללת הסתייגות מההמלצה לבטל את הפיקוח על מחירי בזק ומביטול ההפרדה המבנית בבזק ובהוט, בטרם יוברר מעל לכל ספק כי הוקם שוק חדש שמאפשר את ביטולם.

כהן גם תוקף את העובדה שהתיאור והניתוח של שוק התקשורת בטיוטת הדוח אינו מתאר נכונה את ההתפתחויות, ולמעשה הוא עבר שיפוץ. הסתייגות נוספת היא לגבי העובדה שהוועדה לא מצאה לנכון להמליץ על תוספת תקנים ליישום ההמלצות. לדברי כהן, ללא תוספת תקנים לא ניתן לממש את ההמלצות משום שמדובר בהקמת מערך חדש של פיקוח. יש לציין כי עמדתו של כהן נשמעת היטב בלשכת שר התקשורת, בין היתר, בשל ההערכה שהוא זוכה לה במשרד התקשורת.

בעקבות חילוקי הדעות הללו, הפכו היחסים בתוך הוועדה לבעייתיים ביותר. בוועדה הביעו תמיהה על העובדה שכהן מתנגד אפילו לפרק שנכתב על-ידי האגף שהוא מנהל, ובכלל שהוא למעשה ממליץ להשאיר את המצב על כנו בכל הסעיפים, ותמה מדוע לא ממליצים להוסיף עוד תקנים.

עוד אמרו בוועדה כי באחת מישיבות הוועדה הראשונות אמר כהן שהוועדה קמה מבחינתו בחטא, מה שמחזק את הטענות של גורמים בוועדה כי את דעת המיעוט שלו התחיל כהן לכתוב כבר בישיבה הראשונה של הוועדה ו"התחושה היא שמישהו הזיז את הגבינה שלו".