הטיפ היומי: מניית אופנה עם נוכחות ישראלית בהמלצת "קנייה"

מחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצה על מניית H&M השוודית במחיר יעד של 240 קרונות, 16% מעל המחיר הנוכחי בשוק

חברת הנס ומוריץ השוודית, או בשמה הידוע יותר H&M (סימול בשוודיה: HMB), היא מקמעונאיות האופנה הגדולות ביותר בעולם. לחברה כ-2,300 סניפים ב-40 מדינות, ושוקיה הגדולים הם בגרמניה (כ-23% מהמכירות), המדינות הנורדיות (כ-15%), ואחריהן צרפת, ארה"ב ובריטניה (כ-7% כל אחת).

תוצאות H&M לרבעון השלישי בשנה הפיסקלית 2012 עלו על תחזיותינו: המכירות הגיעו ל-26.9 מיליארד קרונות שוודיות, לעומת הצפי ל-26.1 מיליארד, וה-COMPS (מכירות בסניפים הפועלים לפחות שנה אחת) ירדו ב-3% לעומת הערכתנו לירידה של 6%. התוצאות מרמזות שהתמחור התחרותי של H&M צובר יותר כוח משיכה בקרב לקוחות. בנוסף, הודיעה המתחרה Esprit על הפסקת פעילותה בשוודיה, דנמרק וספרד, מה שאמור להיטיב עם H&M.

תחזית הרווח הגולמי נחלשה לאחרונה, עקב ייסוף הדולר אל מול האירו, ואולם סביבת הרכש הכללית השתפרה הודות למחירי כותנה נמוכים יותר וקיבולת ייצור טובה יותר באסיה. אנו צופים כי הרווח הגולמי יעבור למומנטום חיובי לקראת סוף השנה הפיסקלית הנוכחית.

הסנטימנט כלפי H&M נשאר נמוך מאוד, אך אנו ממשיכים להאמין שאיכויותיה הדפנסיביות, הבאות לידי ביטוי בשיעור רווחיות גבוה, החזר גבוה על ההון, מאזן חזק ותמחור תחרותי, אינן מוערכות כראוי בשוק. בנוסף, מציעה H&M פוטנציאל צמיחה בשווקים בינלאומיים, כשהשוק האחרון אליו נכנסה בהצלחה הוא סינגפור.

מכפיל הרווח של H&M ל-2012 הוא 16.5, בחלק התחתון של טווח המכפיל ההיסטורי שלה (26-14) ואנו ממליצים על מנייתה "קנייה" במחיר יעד של 240 קרונות, הגבוה ב-16% מהמחיר הנוכחי.

*** מחלקת המחקר, מריל לינץ'