אל-אריאן: "יש הזדמנויות קנייה רבות; הגיוני לרכוש מניות"

מנכ"ל קרן האג"ח פימקו, מבהיר כי יש הזדמנויות בשוק, אולם מסתייג: "לא כל המשקיעים יכולים 'להכות' השוק כמו וורן באפט" ■ "אם תכנסו לשוק - אתם לא בונים על ביצועי החברות, אלא על הפוליטיקאים"

האם המשקיעים צריכים להיכנס עכשיו לשווקי המניות, ולקנות את החברות הציבוריות שחלקן נסחרות במחירים אטרקטיביים בראייה היסטורית? לאחר קריסת המדדים המרכזיים בשווקים הגלובליים ברבעון השלישי, טוענים רבים כי מכאן ואילך כיוון השווקים הוא בעיקר כלפי מעלה - ומומחים פיננסים דוגמת וורן באפט אף הודיעו בגלוי כי ניצלו את הירידות כדי לבצע רכישות משמעותיות.

אולם, מנכ"ל קרן האג"ח פימקו, מוחמד אל-אריאן, סבור שלפני שבוחרים שוב להשקיע במניות, יש לחשוב טוב: "לפני שפועלים לפי התבונה הכוללת של משקיעים רבים, עלינו לשאול את עצמנו מדוע משקיעים רבים אחרים יצרו מציאות של מפולת בשווקים בחודשים האחרונים?", תוהה היום (א') אל-אריאן, במאמר שפרסם ב-CNBC.

לדבריו, ניירות הערך בבורסות עשויים להיעשות זולים עוד הרבה יותר, לפני שישובו לעלות. "זה נכון במיוחד כאשר יש בשווקים שילוב של יותר מידי חובות ומעט מידי הכנסות וצמיחה, בדיוק כפי שמתרחשים בימים האלה", דברי אל-אריאן.

אל-אריאן טוען כי זה "הגיוני" לקנות עכשיו מניות, אולם רק אם לרוכשים יש בטחונות מפני המשך הירידות באותן המניות. "משקיעים עם הון קבוע, דוגמת וורן באפט, ממוקמים בעמדה טובה כדי 'להכות' את השוק בתקופות של טלטלות", מסביר אל-אריאן, אולם מזהיר שלא כל המשקיעים נמצאים במצבו של באפט.

"אנחנו נמצאים בנתיב מסוכן", מזהיר מנכ"ל הקרן. "שלא יהיה ספק, ישנן הרבה הזדמנויות קנייה במהלך הדרך - אולם אם תיכנסו עכשיו, המשמעות היא שאתם מעריכים שהשווקים יתאוששו מתקופה עמוסה בחוב, נתוני מאקרו ונתונים טכניים רעים. אתם לא בונים כאן על החברות, אלא על הפוליטיקאים באתונה, ברלין, פרנקפורט, רומא וושינגטון".