כך תאבד הליגה האיטלקית 10% מהכנסותיה השנתיות

בית הדין הגבוה ביותר בספורט האיטלקי פסק כי הסרייה A תיאלץ להעביר כ-100 מיליון אירו בשנה מהכנסות זכויות השידור שלה לליגות נמוכות יותר ולפיתוח תשתיות ספורט במדינה

מועדוני הסרייה A, ליגת הכדורגל הבכירה באיטליה, יאלצו, חרף התנגדותם, להעביר כ-10% מהכנסותיהם השנתיות מזכויות שידור לליגות נמוכות יותר במדינה, כמו גם לפיתוח תשתיות ספורט. כך פסק בית הדין של הוועד האולימפי האיטלקי (CONI), שמשמש כסמכות השיפוטית העליונה ביותר בספורט האיטלקי.

מדובר על סכום המוערך ביותר מ-100 מיליון אירו בשנה, לאחר שהליגה האיטלקית תשלים את מכירת זכויות השידור שלה לעונות 2012/13-2014/15 עבור יותר ממיליארד אירו לשנה.

ההחלטה לחייב את המועדונים להעביר 10% מהכנסות זכויות השידור כ"דמי סולידריות" למקומות אחרים היא אחד מהנספחים של "חוק מלנדרי". החוק, שעבר בפרלמנט האיטלקי ב-2008 ע"י שרת הספורט דאז, ג'יובאנה מלנדרי, קבע כי על קבוצות הליגה האיטלקית לעבור למודל מכירת זכויות שידור קולקטיבי, כנהוג ברוב ליגות הכדורגל הבכירות באירופה (החוק קיבל תוקף לגבי כל ענפי הספורט הקבוצתי באיטליה).

עד עונת 2010/11, הראשונה ליישומו של "חוק מלנדרי", מכרו הקבוצות את הזכויות שלהן באופן אינדיבידואלי, מה שגרם ליצירת פערי הכנסות משמעותיים בין הקבוצות הקטנות לגדולות בליגה.

ראשי הסרייה A התנגדו באופן נחרץ להעביר 10% מהכנסות זכויות השידור לקופת "סולידריות". באפריל האחרון הם החליטו לבדוק את האמצעים המשפטיים העומדים לרשותם כדי למנוע את הגזירה, ועורכי דינם אף טענו כי הסעיף המיוחד ב"חוק מלנדרי" מהווה הפרה של החוקה האיטלקית.

כאמור, הטיעון האחרון נדחה על-ידי בית הדין של הוועד האולימפי האיטלקי, שמאגד תחתיו 45 ענפי ספורט באיטליה, ביניהם את הכדורגל.