וורן באפט: "בטוח שארה"ב יוצאת מהמשבר; הכל משתפר"

בראיון לניו יורק טיימס, התייחס באפט להצהרתו כי יש להעלות נטל המס על עשירים: "יש לי דעות, אמשיך לדבר" ■ טוען כי הכלכלה תתאושש: "אני רואה נתונים של כ-70 חברות ביום"

איל ההשקעות וורן באפט, אשר סופג ביקורת רבה מצד רפובליקאים בארה"ב בשל קריאתו לקונגרס להפסיק "לפנק עשירים" כדי שיסייעו בהקטנת הגירעון בתקציב האמריקני, אינו נרתע: "מאז ומעולם אנשים לא הסכימו אותי בענייני פוליטיקה, ואפשר פשוט לבחור לא להיות מעורב בתחום", אמר באפט היום (ב') בריאיון לניו-יורק טיימס.

"אני לא מאשים אף אחד ספציפית, אבל איני רוצה לעשות זאת. יש לי דעות ואמשיך לדבר עליהן", דברי באפט. זאת, לאחר שהמיליארדר הצהיר באחרונה בתקשורת כי יש להעלות את נטל המס על אמריקנים המרוויחים מעל למיליון דולר בשנה. בעקבות הצהרותיו, הכריז נשיא ארה"ב ברק אובמה על "חוק באפט", במסגרת תוכניתו לאישוש השוק האמריקני, בהיקף 450 מיליארד דולר.

באפט, המשוכנע כי אובמה ימשיך לקדנציה שנייה תוך שיצליח לאושש את הכלכלה האמריקנית המקרטעת, אמר כי "אנו יוצאים מהמשבר הזה, אני בטוח בכך. אני רואה נתונים של כ-70 חברות ביום, ובעיקרון, מלבד מה שקשור בבניית בתים, הכל משתפר"