בגולדמן לא אופטימיים: חותכים את תחזית הצמיחה העולמית

כלכלני הבנק צופים צמיחה של 3.5% ב-2012 בהשוואה לתחזית הקודמת של 4.2% ■ "הידרדרות במצבה של הכלכלה העולמית ובעיקר במרחב האירו, הביאו אותנו להחלטה להוריד את תחזית הצמיחה"

בבנק ההשקעות גולדמן זאקס לא אופטימיים באשר לצמיחת הכלכלה העולמית ופסימיים מאוד לגבי מצבה של הכלכלה האירופאית. כלכלני הבנק הודיעו היום (ג') על הורדת תחזית הצמיחה העולמית לשנת 2011 ולשנת 2012. בהתייחס לאירופה מעריכים בגולדמן זאקס כי צפויה האטה גם בגרמניה ובצרפת.

כלכלני הבנק צופים צמיחה של 3.8% השנה ו-3.5% צמיחה ב-2012. זאת בהשוואה לתחזית הקודמת שעמדה על 3.9% לשנת 2011 ו-4.2% בשנה הבאה.

הורדת תחזית הצמיחה ע"י גולדמן זאקס מגיעה על רקע משבר החוב באירופה וכלכלת ארה"ב הנמצאת על סף מיתון. גורמים אלה מכבידים על שוק המניות וכבר גרמו להפסד של 13 טריליון דולר מאז חודש מאי. המשבר באירופה השפיע על מערכת הבנקים באירופה, מה שמעורר את החשש בקרב המוסדות הפיננסיים לבצע הלוואות.

"הידרדרות במצבה של הכלכלה העולמית ובעיקר במרחב האירו, הביאו אותנו להחלטה להוריד את תחזית הצמיחה הגלובלית באופן משמעותי", אמרו כלכלני הבנק. עוד הודיעו הכלכלנים כי הם צופים האטה בגרמניה ובצרפת ומגמת ירידה במדינות הפריפריה.

בהתייחס לכלכלת גוש האירו, צופים בגולדמן זאקס כי צמיחה של 0.1% בלבד ב-2012 לעומת צמיחה של 1.3% בתחזית הקודמת. לשנה הנוכחית צופים בבנק צמיחה של 1.6%בגולדמן זאקס מעריכים כי הבנק המרכזי באירופה עשוי להוריד את הריבית ל-1% בחודש דצמבר.

בהתייחס לכלכלה האמריקנית, הודיעו בגולדמן כי הכלכלה צפויה לצמוח ב-1.7% השנה וב-1.4% בשנת 2012. התחזית הקודמת עמדה על צמיחה של 2% לכלכלה הגדולה בעולם. עוד בהתייחס לכלכלת ארה"ב, בגולדמן צופים צופים צעדים נוספים שינקטו ע"י הפדרל ריזרב מעבר ל"אופריישן טוויסט", בגולדמן מוסיפים כי צעדים מעין אלה לא צפויים לפני המחצית הראשונה של 2012.

גם לגבי סין כלכלני גולדמן זאקס מתקשים להביע אופטימיות, כלכלני הבנק חתכו את תחזית הצמיחה של סין לשנת 2012 ל-8.6% לעומת צמיחה של 9.2% בתחזית הקודמת.