דסק"ש מעלה הצעת הרכש לכור - משקפת פרמיה של 10%

דסק"ש מעדכנת המחיר ל-38.5 ש' למניה, לעומת 35 ש' בהצעה קודמת ■ מדובר בצעד בונה אמון של בעל השליטה דנקנר, בשל הפסד "על הנייר" של כור עקב החזקותיה במניות קרדיט סוויס

דיסקונט השקעות , החברה הבת של קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, מעדכנת היום (ג') כלפי מעלה את הצעת הרכש שלה למניות חברת כור - ומציעה עבורן כ-38.5 שקל למניה, במקום 35 שקל, המחיר אותו הציעה בהצעת הרכש הקודמת, שהוגשה בחודש שעבר. מדובר בהצעת רכש המשקפת פרמיה של 10.3% על הנעילה של מניות כור היום, בסיום המסחר בת"א.

ההודעה מגיעה לאחר שדסק"ש הכריזה ב-13 בספטמבר כי תרכוש 3.3 מיליון ממניותיה של כור. החברה, המחזיקה כבר ב-63.8% ממניות כור, מעוניינת להגדיל את החזקותיה, במסגרת צעד הבעת אמון שך דנקנר כלפי כור, הנמצאת בשליטתו.

מדוע זאת? כור רשמה הפסד ענק ברבעון השני של השנה על רקע ההידרדרות במניות בנק קרדיט סוויס השוויצרי, על רקע הידרדרות מניות הבנקים באירופה - בצל החשש ממשבר החוב ביבשת. ההפסד הנקי הסתכם בכ-1.92 מיליארד שקל ברבעון השני של 2011 ובכ-1.8 מיליארד שקל בחצי הראשון של השנה.

מניית קרדיט סוויס נסחרת נכון לזמן כתיבת שורות אלה במחיר של 22.1 פר"ש, כאשר כור תחוייב למכור את מלוא החזקותיה במניות הבנק באם ירדו מתחת לרף ה-14 פר"ש - זאת, על ידי הבנקים מורגן סטנלי וסיטיגרופ, מהם לוותה כספים לטובת רכישת מניות קרדיט בזמנו.

בהצעת הרכש המקורית (לפני העדכון), הצהירה כור כי יתרת המזומנים כולל פיקדונות, השקעות לזמן קצר ופיקדונות משועבדים של החברה, עומדת על 1.97 מיליארד שקל. בבעלותה נכסים בשווי 868 מיליון פר"ש והלוואות בשווי 636 מיליון פר"ש. השווי ההגון של ההתחייבות של כור בפר"ש עומד על 258 מיליון שקל.