גיא סודרי הודיע: לא אתמודד על תפקיד מנכ"ל חדשות 10

גיא סודרי, העורך הראשי של חדשות 2, הודיע כי הוא נשאר בתפקידו ■ המועמדים המובילים לתפקיד מנכ"ל חדשות 10 כעת הם גולן יוכפז ואבי זילברברג ■ גם רון לשם חזר לתמונה

גיא סודרי, מי שנחשב למועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל חברת חדשות 10, פרש מההתמודדות ויישאר בתפקיד עורך המהדורה היומית של חדשות 2.

בשלב זה נותרו שני מועמדים לתפקיד: סגן עורך עיתון "הארץ", אבי זילברברג; ועורך ומגיש יומן הבוקר בגלי צה"ל, גולן יוכפז, שגם עורך את מהדורת החדשות של יום שישי בערוץ 2.

עוד נודע ל"גלובס" כי גם הסופר והעיתונאי רון לשם חזר לתמונה ונחשב למועמד רלוונטי.

על-פי ההערכה, סודרי החליט לעזוב את ההתמודדות בשל מחויבותו לחדשות 2, לאחר שהתברר כי תהליך המיון למינוי מנכ"ל חדשות 10 עשוי להימשך ולהציב אותו בחשש של ניגוד עניינים, או לחילופין הוא עלול לצאת קירח מכאן ומכאן.

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים סודרי יצא לחופשה מעריכת המהדורה, על מנת שלא ייווצר חשש לניגוד עניינים. על מנת שיישאר במשרתו הנוכחית, שודרגו תנאיו של סודרי בחברת החדשות.

דירקטוריון חדשות 10, שייפגש היום (ד') לצורך דיון על המעבר של אולפני חברת החדשות לנווה-אילן, צפוי לקבל היום את שמות המועמדים לתפקיד מנכ"ל חברת החדשות. עם זאת, הדירקטוריון לא צפוי לדון היום בשמות המועמדים אלא רק לאחר החגים.

יחד עם זאת, חברי הדירקטוריון, בראשות יורם שכטר, יכולים לדרוש ממנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, כי יעביר להם שמות נוספים של מועמדים. כמו כן, יכולים חברי הדירקטוריון להציע מועמדים ולדרוש ראיונות ופרזנטציות מהמתמודדים. מצב כזה עשוי להוות בעיה בעבור מועמדים הקשורים בחדשות 2, כמו יוכפז למשל.

יוכפז, ששימש בעבר ככתב גלי צה"ל בשטחים, מונה לתפקיד עורך מהדורת החדשות של שישי ביוני 2008, אחרי שכיהן כעורך תוכנית התחקירים של רשת, "כלבוטק". במקביל ערך והגיש את תוכנית האקטואליה של גלי צה"ל, "שישבת", שסיכמה את אירועי השבוע.

זילברברג, שמשמש ב-3 השנים האחרונות סגן עורך "הארץ", מחזיק בעבר עיתונאי עשיר, במסגרתו שימש, בין היתר, כראש מערכת החדשות של "הארץ", העורך הראשי של תוכנית התחקירים "עובדה", עורך מוסף "סופשבוע" של "מעריב", עורך המוסף הפוליטי וכן ערך את המקומון הירושלמי מבית "מעריב", "כל הזמן". לפני כן היה כתב לענייני פלילים ב"מעריב".

למרות הרקע העיתונאי הנרחב של השניים, ההערכה היא כי אם הדירקטוריון אכן יבחר את המנכ"ל מתוך השניים, ולא ידרוש או יציע מועמדים נוספים - הוא יעדיף את המועמד בעל הרקע הניהולי הנרחב יותר.