צה"ל: חיזבאללה משקר - רגב וגולדווסר לא נהרגו על ידנו

(עדכון) - טענות בלבנון: רגב וגולדווסר נהרגו בהפצצות ישראל

שר הבריאות הלבנוני, עלי חסן חליל, שפרסם בעיתון הלבנוני "אל-ספיר" את זיכרונותיו ממלחמת לבנון השנייה, מצטט בכיר בחיזבאללה שטען באוזניו כי ששני החיילים החטופים אהוד גולדווסר ואלדד רגב נהרגו בהפצצה ישראלית.

עד כה, הערכת צה"ל הייתה כי רגב וגולדווסר נפצעו אנושות כבר באירוע החטיפה ומתו מפצעיהם זמן קצר לאחר מכן. בחיזבאללה מעולם לא מסרו מידע על נסיבות מותם של השניים. בהתייחסות רשמית של ישראל לטענות השר הלבנוני נאמר היום כי מדובר בשקר מוחלט.

דובר צה"ל מסר כי "התבטאויותיו של נציג ארגון הטרור חיזבאללה הן שקריות, ומהוות חלק מלוחמה פסיכולוגית. חיזבאללה הוא העומד מאחורי חטיפת חיילי צה"ל בשנת 2006 ולפיכך הוא אחראי לתוצאה הטראגית שהובילה למותם".

לפי השר הלבנוני, אמר לו איש חיזבאללה חוסיין אל-חליל ב-3 באוגוסט 2006, בעיצומה של המלחמה, כי "יש נושא נוסף שעליו יודע רק מספר קטן של אחים, ושאף אחד חוץ מאתנו לא יידע עליו בעתיד: "ההפצצה הישראלית בימים האחרונים הובילה למותם של שני השבויים הישראלים".

אל-חליל טען שאנשי הארגון שהיו אחראים על החזקת החיילים "נקטו כל אמצעי זהירות כדי למנוע פגיעה בהם, אך ההרחבה של האזורים שישראל הפציצה, והשימוש בטילים גדולים גרם לכך". איש הארגון אף הוסיף כי "זה אירוני. ישראל הורגת את השבויים שלמענם היא הכריזה מלחמה. מבחינתנו, אנו נמשיך את המו"מ (להחזרת החטופים) כאילו לא קרה דבר". כך שמע השר הלבנוני מחוסיין אל-חלילי.