"החלטות טרכטנברג נגועות בניגוד עניינים וחורגות מסמכות"

לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים פנתה לנתניהו וליועמ"ש בדרישה לבחון בנפרד ההמלצה בנושא הפרשות המעסיק לביטוח לאומי ■ מנכ"ל התאחדות התעשיינים: "הוועדה קיימה מחטף בנושא"

לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים פנתה היום (ד') לראש הממשלה בנימין נתניהו וליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בדרישה למשוך את אחת מהמלצות ועדת טרכטנברג - המלצה מספר 4 בפרק המיסים, בנושא הפרשות המעסיק לביטוח הלאומי - מהמלצות הוועדה, ולדון בה במסגרת נפרדת.

על פי הפנייה, שהוגשה באמצעות עו"ד אלדד כורש ועו"ד אורטל לוי ממשרד עמית פולק מטלון ושות', המלצת הוועדה המבקשת להעלות את הפרשות המעסיק לביטוח לאומי על חלק השכר הגבוה ב-60% מהשכר הממוצע ב-1.6% ניתנה ללא הנמקה, ללא תשתית עובדתית מספקת, והיא "לוקה בחוסר סבירות קיצונית, והתקבלה מבלי שניתנה למעסיקים האפשרות להביע עמדתם בנושא".

בנוסף, בפנייה נטען כי ההמלצה "חרגה באופן בוטה מהסמכות שניתנה לוועדה על ידי ראש הממשלה, והתייחסה לנושא שאין לו שום קשר להקלת הנטל הכלכלי המוטל על אזרחי מדינת ישראל. מה בין יוקר המחייה ובין האיתנות הפיננסית של הביטוח הלאומי". עוד צויין כי ישנו חשש לניגוד עניינים, שכן בין חברי הוועדה נמנית אסתר דומיניסיני, מנכ"ל הביטוח הלאומי - "ובהמלצה זו ישנה הצהרה ברורה שמטרתה להטיב עם המוסד".

"בנושא הביטוח הלאומי קיימה ועדת טרכטנברג מחטף", אמר רו"ח אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים. "חבל שבנושא כה חשוב שיש לו השפעה רבה על עלות העבודה, לא קיימה הוועדה דיון רציני תוך קיום שימוע למעסיקים".