קרן המטבע מכחישה: אין כוונה לרכוש אג"ח של ספרד ואיטליה

קרן המטבע מכחישה את הדיווחים המוקדמים שפורסמו לפיהם קרן המטבע מתכוונת לרכוש אג"ח אירופה כדי להחזיר את אמון המשקיעים בשווקים המדשדשים

קרן המטבע הבינלאומית מכחישה הערב (ד') דיווח לפיו תרכוש אג"ח של אירופה ומודיעה כי אין בכוונתה לרכוש אג"ח של מדינות אירופה כמו ספרד ואיטליה. מנהל המחלקה האירופית בקרן המטבע אמר כי דבריו לא הובנו כהלכה, "קרן המטבע יכולה רק להלוות אך לא יכולה לעשות שימוש במשאביה כדי להתערב בשוק האג"ח באופן כה ישיר", אמר. בורגס התייחס בדבריו לדיווחים הקודמים לפיהם קרן המטבע עשויה לעשות שימוש במשאביה לצורך שיקום האמון במדינות איטליה וספרד.

נזכיר כי מוקדם יותר היום פורסם כי מנהל המחלקה האירופית בקרן המטבע הבינלאומית אנטוניו בורג'ס הודיע שקרן המטבע תנסה לעזור לאיחוד האירופי על ידי קניית אגרות חוב של מדיניות "בעייתיות", כך עולה מדיווחים בתקשורת האירופית.

על פי הדיווח שפורסם בסוכנות בלומברג, קרן המטבע תשתמש במשאבים שלה על מנת לקנות אגרות חוב ממשלתיות של איטליה וספרד, על מנת להחזיר את אמון המשקיעים בשווקים המדשדשים במדינות האלה. אולם, על פי הדיווח, אין עדיין הצעה או תוכנית רשמית בעניין.

מוקדם יותר הבוקר בורג'ס קרא להזרים מזומנים לבנקים באירופה על מנת למנוע קריסה שלהם. הוא הזהיר שאם לא יצליחו להחזיר את אמון המשקיעים בסקטור הבנקים, הדבר יוביל למשבר אשראי חריף בזמן שממילא הכלכלה העולמית מתכווצת.