מורגן סטנלי במלחמה: מי מנסה להפיל את מניית הבנק?

הבנק מנהל מלחמה כנגד בלוגרים אנונימיים המנסים להביא לירידה חדה במניית הבנק ■ דיווח מיום ו': החשיפה של מורגן סטנלי לבנקים בצרפת - 39 מיליארד דולר ■ המניה צנחה בכ-30% מספטמבר

מורגן סטנלי מנהלת מלחמת חורמה נגד ספקולציות ושמועות שנפוצו ע"י גורמים המנסים להביא לירידה חדה במניות הבנק. המלחמה מתנהלת נגד בלוגרים אנונימיים ונגד מפיצי השמועות בשוק וכן כנגד חששות בלתי מוגדרים לגבי החשיפה של מורגן סטנלי לבנקים באירופה. החששות האלה אומנם משפיעים על כל הבנקים בוול סטריט אבל נראה כי מורגן סטנלי הוא הפגיע מכולם.

הקמפיין שמנהל מורגן סטנלי התחיל כבר מאתמול לאחר שחברת Mitsubishi UFJ Financial Group, הבנק היפני המחזיק בכ-22% ממניות מורגן סטנלי, נאלצה להצהיר בפומבי על תמיכתה בבנק.

נציין כי מאז ראשית ספטמבר המניה נפלה ב-29%, ככלל, סקטור הבנקים בוול סטריט ספג חבטה קשה ומורגן סטנלי איבד כ-48% השנה, גולדמן זאקס איבד 44% ובנק אוף אמריקה צלל בכ-57% השנה.

הצרות של מורגן סטנלי התחילו ביום שישי בבוקר לפני פתיחת הבורסה בוול סטריט, ב-9:30 (שעון ארה"ב) פורסם בבלוג פיננסי ידוע לינק למאמר בבלומברג שמעריך כי הסיכון של מורגן סטנלי לחדלות פירעון התרחב. לינק נוסף הפנה את הקוראים בבלוג הפיננסי ששמו "זרו אידג'", למאמר נוסף המציג את החשיפה של מורגן סטנלי לבנקים בצרפת, חשיפה שנאמדת בבלא פחות מ-39 מיליארד דולר, כ-12 מיליארד דולר יותר מהשווי שוק הנוכחי של הבנק.

היה זה קוקטייל של מידע שלילי שהוביל את המניה לירידה של 3% בפתיחת המסחר ושגרר מבול של שיחות טלפון של משקיעים לחוצים למשרדי היח"צ של מורגן סטנלי.

הפוסט בבלוג נכתב ע"י בלוגר אנונימי שקרוי בשם בדוי "טיילר דורדן". מורגן סטנלי לא פרסמה באופן רשמי את גובה החשיפה של הבנק לבנקים בצרפת אך על פי הערכות לא מדובר בחשיפה כה גבוהה כפי שפורסמה בבלוג אלא נמוכה באופן משמעותי. דיווח של אנליסט מברד אינטז מצביע על חשיפה של 2 מיליארד דולר בלבד לבנקים בצרפת. למרות מאמצי הבנק להדוף את השמועות באותו היום, המניה סיימה את יום ו' עם ירידה של 10%, הירידה החדה ביותר מאז 2008.

נציין כי בעוד שבועיים יפרסם הבנק מורגן סטנלי את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי.