איכות השלטון לבג"ץ: לפרסם את פרוטוקולי ועדת הריכוזיות

זאת, לטענת התנועה, כדי שלציבור תהיה היכולת להתכונן לשימוע הציבורי בנושא הריכוזיות

התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה אתמול (ד') לבג"ץ בדרישה להורות לוועדת הריכוזיות, בראשות מנכ"ל האוצר לשעבר חיים שני, לפרסם ולהביא לידיעת הציבור את פרוטוקולי דיוני הוועדה ואת התשתית העובדתית שעמדה ביסוד דוח הביניים. זאת, במטרה ש"בידי הציבור תהיה היכולת להתכונן לשימוע הציבורי בנושא הריכוזיות".

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, צרויה מידד-לוזון ונדאל חאיק, נדרשת הוועדה לפרסם בין היתר את הפרוטוקולים המלאים של דיוניה; רשימת ניירות העמדה שקראה הוועדה; רשימת הדוברים שהופיעו בפניה ועמדותיהם; נתונים שנאספו על-ידי הוועדה; חישובים שהוכנו על-ידי הוועדה או מטעמה; חוות-דעת מקצועיות שהוגשו, ובפרט חוות-הדעת או מסמכים שהגיש פרופ' אריה בבצ'וק.

לטענת התנועה לאיכות השלטון, "זכות העיון נגזרת מזכות הטיעון והשימוע של הציבור בכלל ושל התנועה בפרט, ובהתאם לעקרונות השקיפות, חופש המידע וזכות הציבור לדעת; וכן כדי לאפשר לציבור לעמוד על השיקולים והנימוקים שעמדו בבסיס המלצות הוועדה, לחוות את דעתו על ההכרעות שקיבלה ולקיים דיון ציבורי אודות מסקנות הוועדה והמלצותיה, נוכח חשיבות העניינים בהם עוסקת הוועדה והשלכותיהם על הציבור".

השופטת אסתר חיות הורתה למדינה להשיב לעתירה עד סוף חודש אוקטובר. (בג"ץ 7248/11)