אקסלנז ביוסיינס חתמה על הסכם הפצה נוסף בארה"ב

חברת אקסלנז ביוסיינס חתמה על הסכם הפצה שלישי בארה"ב ביחס למוצר לאבחון חיידק ה-H Pylori, שמוביל לאולקוס. מניית החברה עולה ב-3% לאחר ההודעה, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 92 מיליון שקל.

לדברי החברה, המפיץ החדש פועל בתחום מרפאות של רופאי משפחה, והוא הגדול ביותר בתחום זה. רופאי משפחה הם השוק העיקרי שבו פועלת החברה עם המוצר הנוכחי. סטיבן איתן, מנכ"ל אקסלנז, סיפר כי בארה"ב ישנם 120 אלף רופאי משפחה, שניתן להגיע אליהם רק דרך מפיצים גדולים שעובדים איתם באופן קבוע.

ההסכם לא תחום בזמן ולא נקבעו כמויות מינימום לרכישה. אקסלנז מסרה כי היא אינה יודעת להעריך את השפעת ההסכם על המכירות, אך היא רואה בו מהלך מהותי.

המוצר של אקסלנז הוא מכשיר לאבחון של מחלות שונות במערכת העיכול באופן לא פולשני. הבדיקה מבוססת על ניתוח האוויר שהמטופל שואף החוצה.

חיידק ה-H Pylori מאובחן היום בארה"ב בעיקר על-ידי בדיקות דם, כאשר רק אקסלנז וחברה אחת נוספת מפתחות בדיקות המבוססות על נשימה.

בעבר חששה אקסלנז כי שוק זה אינו גדול מספיק כדי להצדיק בו פעילות, אבל בשנים האחרונות איגודי הכבד בארה"ב אימצו קווים מנחים לפיהם יש להעדיף בדיקת נשיפה על-פני בדיקת דם, מהלך שהגדיל את השוק.

"רופא שמבצע בדיקת נשיפה מקבל עליה 50 דולר, לעומת חמישה דולרים לבדיקת דם", אומר איתן, "בבדיקה שלנו הוא מקבל יותר כסף באופן משמעותי מאשר בבדיקה של המתחרים".

אקסלנז רשמה במחצית הראשונה של 2011 מכירות של 5.5 מיליון שקל, רובן ממערכת ה-H Pylori, לעומת 900 אלף דולר במחצית המקבילה.

איתן עדיין רואה את השוק בפרופורציה. "אם אקסלנז תצליח לאורך זמן ב- H Pylori, היא יכולה להיות חברה עם מכירות של עשרות מיליוני דולרים בשנה. עם זאת, אם היא תצליח בשוק הכבד היא יכולה להיות חברה עם מכירות של מאות מיליוני דולרים", אמר ל"גלובס". החברה מפתחת את הבדיקות שלה כיום לארבעה יישומים בתחום הכבד.

בנוסף, החברה מבצעת ניסוי עם חברת פייזר. המוצר של אקסלנז משמש כלי לבדיקת תרופה חדשה של פייזר נגד הפרעות בריקון המעי. פייזר משלמת עבור המערכות המשתלבות בניסוי. "החלום הוא שהתרופה שלהם תצליח, ושרק הבדיקה שלנו תוכל להראות את התוצאה. במקרה כזה, פייזר כבר תדאג לשוק את המוצר", אמר איתן.