קרן פימי רוכשת עוד מניות אורמת: הגיעה ל-2.7% החזקה

קרן הפרייבט האקוויטי שמנוהלת על-ידי ישי דוידי רכשה מניות אורמת מידי קרנות הפנסיה עמיתים בהיקף כולל של כ-75 מיליון שקל ■ צופה השבחת ערך כתוצאה מהעברת השליטה באורמת בעתיד

קרן פימי המשיכה גם היום (ה') להגדיל את השקעתה בחברת אורמת , ורכשה חבילת מניות נוספת מעמיתים (קרנות הפנסיה הוותיקות), בהיקף של כ-1.2% מהון המניות של אורמת בשווי כ-33 מיליון שקל.

עסקה זו מצטרפת לרכישה קודמת מעמיתים בתחילת השבוע, בהיקף של 1.5% ממניות אורמת ובשווי כספי מוערך של כ-40 מיליון שקל. לאחר שתי העסקאות הללו ירדה עמיתים מהחזקה של 9% ממניות אורמת תעשיות ל-6.3%, ואילו פימי מחזיקה בסך-הכול כבר 2.7% מההון.

פימי צופה השבחת ערך

פימי, קרן פרייבט אקוויטי המנוהלת על-ידי ישי דוידי, מבצעת השקעות בחברות בוגרות בשתי דרכים עיקריות: הראשונה, רכישת השליטה בחברות, לרוב עם שותפים, שלאחריה הופכת פימי למעורבת באופן פעיל בניהול החברה; הדרך השנייה מבוססת על השקעות פיננסיות בדרך של הלוואה ללא בטחונות (מזנין), הכוללות גם אופציות הניתנות למימוש למניות החברה. בהשקעה בדרך השנייה פימי אינה מתערבת בניהול החברה.

היות שבמקרה של אורמת לא מדובר בהלוואת מזנין שתוזרם לחברה, ההערכות הן, כי ברכישת המניות בשוק צופה פימי להשבחת ערך כתוצאה מהעברת השליטה באורמת בעתיד; או שמדובר בצעד ראשון במהלך, שבסיומו תרכוש פימי עצמה את השליטה בחברת האנרגיה הגיאותרמית.

רכישה מניות אורמת נעשית על רקע ספיחיו של מאבק השליטה היצרי שהתקיים בחברה לפני 4 שנים. במסגרת המאבק לקחו יהודית ויהודה ברוניצקי, מייסדי אורמת ובעלי השליטה בחברה, הלוואה בהיקף של 600 מיליון שקל מבנק הפועלים. זאת במטרה להגדיל את החזקתם בחברה, ולמנוע השתלטות עוינת עליה מצד חברת גזית אינק, שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל.

בתחילת 2012 נדרשים בני הזוג ברוניצקי להתחיל לפרוע את קרן ההלוואה האמורה. על רקע זה הם ניהלו לפני מספר חודשים מגעים למיחזור ההלוואה, ואף למכירת מניות השליטה בחברה. מגעים אלו, שנוהלו מול קרן פימי ולאחר מכן קבוצת שיכון ובינוי, לא הבשילו לידי עסקה.

מקרנות הפנסיה של עמיתים סירבו להגיב לידיעה.

בתוך כך מינתה היום אורמת תעשיות את אבנר שחם ליו"ר הדירקטוריון החדש. נזכיר כי יהודה ברוניצקי עזב את התפקיד בחודש שעבר, בשל כניסתו לתוקף של תיקון לחוק החברות הישראלי, אשר מונע כהונה כפולה של יו"ר ומנכ"ל שהם קרובי משפחה בחברה ציבורית. שחם, מנכ"ל ובעל מניות בחברת מנועי בית שמש (לשעבר בשליטת הברוניצקים), הנו חבר דירקטוריון אורמת מאז שנת 2007.