הצלחה לייצוגית בנושא ארנונה: נס-ציונה חדלה מגביית יתר

‎‎על הכוונת כעת: תביעות דומות נגד הרשויות המקומיות ברמת-גן, באשדוד ובאילת‏

‎‎גל של תביעות ייצוגיות נגד רשויות מקומיות מתחיל לשאת פרי: עיריית נס-ציונה הודיעה לבית המשפט כי תחדל מיידית מגביית יתר של ארנונה. גביית היתר נבעה מחיוב התושבים שמשלמים את החשבון הדו-חודשי על-ידי הצמדת הארנונה למדד הנוכחי ולא למדד הקודם, כפי שנקבע בחוק.

‏לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה הוגשה לאחרונה תביעה ייצוגית, באמצעות עו"ד ארז גבע ממשרד עורכי הדין כץ, גבע, איצקוביץ, בטענה כי שיטת ההצמדה של תשלומי הארנונה הדו-חודשיים הביאה לגביית יתר‏.

לטענת העותרים, עיריית נס-ציונה מקדמת באופן מלאכותי את המדד לפיו מחושב כל תשלום דו-חודשי, וכך יוצרת גבייה עודפת. בתנאים של אינפלציה, התוצאה היא שכל מדד גבוה מקודמו, והפרשי ההצמדה גבוהים יותר. להערכת גבע, היקף התביעה הייצוגית נאמד בכמה מיליוני שקלים.

‏‏מהודעה ששלחו לאחרונה באי-כוחה של עיריית נס-ציונה, משרד הררי, טויסטר ושות', לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, עולה כי כבר בחשבון הארנונה לתקופה שמיום 1.9.2011, תיושם הגבייה לפי המדד ה"נכון", מדד החודש הקודם.

‏כלומר, עבור התקופה של ספטמבר-אוקטובר, שמועד התשלום עבורה הוא עד 11 באוקטובר, יוצמד התשלום למדד יולי שפורסם ב-15 באוגוסט. גזבר עיריית נס-ציונה, גדעון טביב, אישר היום את הדברים בשיחה עם "גלובס".

‏יצוין כי בשנה החולפת, הגיש משרד כץ, גבע, איצקוביץ תובענות ייצוגיות נגד עיריות פתח-תקווה וכפר-סבא, כאשר האחרונה הודיעה זה מכבר כי תחדל מהפרקטיקה.

גבע אמר היום ל"גלובס" כי בשבועות האחרונים הגיש תביעות דומות כנגד עיריות רמת-גן, אשדוד ואילת, ויש עוד כמה תביעות "בקנה". ‏‎‎‏