עקב הירידה בתפוקות מרי-B: חח"י תגייס 1.5 מיליארד ש'

חברת החשמל תרחיב את סדר האג"ח הסחירות שלה, לטובת מימון פעילויותיה ■ חח"י אישרה אמש חשיפת "גלובס", בדבר ירידה בתפוקות מרי-B - המאלצת אותה להגדיל רכישות הסולר

חברת החשמל הודיעה הערב (ה') לבורסה בת"א כי היא מרחיבה את סדרת האג"ח הסחירות שלה (סדרה 22) בהיקף 1.5 מיליארד שקל. ההרחבה עוד טעונה אישור של מחזיקי האג"ח בסדרה, ונועדה למימון פעילויות החברה - שאישרה אמש את חשיפת "גלובס" בדבר ירידה בתפוקת מאגר הגז מרי-B, המאלצת אותה להגדיל את רכישות הסולר.

בהודעה שפרסמה אתמול, נזכיר, אישרה חברת החשמל את חשיפת "גלובס", שלפיה חלה בשבועות האחרונים ירידה של 25% בתפוקת מאגר הגז הישראלי מרי-B של חברת ים תטיס. מאז הופסקה הזרמת הגז ממצרים, נותר מאגר מרי-B המקור היחיד לגז עבור תחנות הכוח של חברת החשמל.

הירידה בכמות הגז מאלצת את חברת החשמל להגדיל את רכישות הסולר - המשמש דלק חלופי לגז. להערכת החברה, ירידת התפוקה של ים תטיס תעלה כ-100 מיליון שקל.

מאגר מרי-B מתרוקן, ותפוקתו צפויה לרדת משמעותית במחצית השנייה של 2012. מאגר נועה הקטן, שנמצא בשלבי פיתוח, אמור להתחיל בהזרמת גז למשק באמצע 2012, ולפצות באופן חלקי על המחסור הגז. פתרון נוסף שיאפשר יבוא גז טבעי נוזלי באמצעות מכליות שיתחברו למצוף מול חופי חדרה יתחיל לפעול ככל הנראה לקראת סוף 2012. הפתרון המלא למצוקת הגז אמור להגיע לקראת אמצע 2013, כשתחל הזרמת הגז ממאגר תמר.